יום שני, 3 בפברואר 2020

ספר שירה חדש: "שירי אהבה"




שירי אהבה




נִזְכַּרְתִּי אֵיךְ הִקְדַּשְׁתִּי כָּל זְמַנִּי לִכְתִיבַת יְצִירָה
תּוֹךְ זְנִיחַת עִנּוּגֵי בָּשָׂר.
אֵיךְ מִלֵּאתִי דַּפִּים בִּפְסָקוֹת עַל מִסְתְּרֵי הַצִּפֳּרִים,
וְגִלּוּיֵי הָאַרְכֵאוֹלוֹגְיָה.
אֵיךְ כָּתַבְתִּי עַל צִיּוּרֵי פְרֶסְקוֹ שֶׁנִּשְׁאֲרוּ מִקְּרָבוֹת הַגְּלַדְיָאטוֹרִים,
וְעַל יַהֲלוֹמִים הַנִּכְסָפִים לְהֵעָנֵד עַל צַוַּאר אִשָּׁה.
אַךְ הַנִּגּוּן כְּמוֹ תִּעְתֵּעַ בִּי.
לְאַט, בָּאָה בִּי אָז הֲבָנָה – כִּי רוֹצֶה הַגּוֹרָל שֶׁאֶלְמַד
בְּעוֹדִי חוֹרֵט לְבָבוֹת עַל גֶּזַע הָאֹרֶן.                                                      (דויד לידר – שירי אהבה)

המחול הסוער של הנפש – ספר חדש למשורר דויד לידר שכולו שירי אהבה
השירים ב"שירי אהבה", מאת דויד לידר, לא כותרת פשוטה ולא "מפוצצת", נפרשים על פני מסע חייו של המשורר, מהיותו צעיר בן 20 ועד קרוב לגילו כיום (44)
תקופה המקבילה לרבע מאה משלהי המאה ה 20 ועד ימינו.

מסע החיים המתואר בספרו החדש של דויד לויד כולל נקודת שבר, וממנה יציאה אל גילוי השירה, הארץ, והאהבה - כולם ככוחות מרפאים בחיי המשורר.  כל זאת, כמעין אמירה על האוניברסלי בתקופה זו –  כוח האהבה, השירה, ואהבת הארץ – כתגובת נגד מול הפוסטמודרניזם הרדיקלי, הצבת כוחות אלו כניצני ריפוי, ובניית האני, וסירוב לוותר על המסתורין המטאפיזי.
הספר הוא ליקוט ושכתוב משמעותי של משלושת ספרי הראשונים של המשורר, תוך פעולת צירוף וליכוד הטקסט לידי יצירה חדשה ואחדותית. בספר מוזכרות 3 דמויות נשיות בהן היה המשורר מאוהב.  רק הדמות הנשית השלישית – יעל, הפכה לאהבה שמומשה – ולימים אשתו של המשורר. היא הדמות הנשית המרכזית בספר. השער השני "ואנו כשני רקדנים" מתמקד בתקופה של כשנה וחצי סוערות בחיי הזוג.

דויד לידר הוא משורר ומאמן שחמט. תושב פרדס חנה.  
במשך 10 שנים השתלם לידר בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב, ובנוסף סיים שנתיים של לימוד בסדנאות כתיבה בבית אריאלה.  בין מוריו: מירון ח.איזיקסון, אשר רייך, מרדכי גלדמן, מאיה בז'רנו, רחל חלפי ויואב איתמר.
לידר עבד במשך 12 שנה בנושאים שקשורים ישירות או בעקיפין לתחום החינוך. כיום הוא בעל סטודיו לאימון שחמט בפרדס חנה ומתמקד באימון פרטי.
משיריו פורסמו במוסף גלריה של "הארץ" ובמוסף הספרות של אתר Ynet של ידיעות אחרונות. כמו כן הוזמן להשתתף בפסטיבל הבינלאומי לשירה של "הליקון" בחיפה.
במהלך 2019 פרסם לידר 2 מאמרים חברתיים.
זהו ספרו הרביעי, אחרי ,"שחורת השיער" הוצאת גוונים 2011, "שירת הקונכיות" הוצאת עיתון 77  2012, ו"אנו כשני רקדנים" הוצאת עיתון 77 2013

דויד לידר "שירי אהבה" פיוטית 2020  , 60 עמוד, מחיר 56 שח,   ניתן להשיג באינדיבוק




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה