יום ראשון, 16 בפברואר 2020

ספר חדש: בדרכי


ספר חדש:

בדרכי מאת מדלן ואנונו




"במשך שנים רבות, שנה ועוד שנה, הביטה על עץ הזיתים באהבה ובירכה אותו שימשיך לפרוח וייתן מפירותיו, עד לאחר מלחמת ששת הימים, שאז יום אחד הסתובבו להם דחפורים בשכונתנו להרוס כל פינה או חלקה שהפרידה בין הבתים לשטח ההפקר ובאכזריות רבה עקרו את עץ הזיתים שלנו, בלי מחשבה ובלי רחמים עליו. כשאימי חזרה אחר הצהריים מהעבודה וראתה שהעץ איננו, ישבה ובכתה. במשך תקופה ארוכה היא התאבלה עליו." (מתוך הספר)

"בדרכי" מאת מדלן ואנונו, בהוצאת ספרי ניב, הוא סיפור אוטוביוגרפי מרתק ומעורר השראה.

מדלן הייתה תינוקת בת שלושה חודשים כשעלתה ממרוקו לישראל עם משפחתה. ממעברת עתלית מגיעה המשפחה לשכונת מוסררה בירושלים, הנמצאת על קו התפר של הגבול עם ירדן. המשפחה, בת 12 הנפשות, מתמודדת עם הקשיים של חיים בתנאי דלות ומחסור, כאשר כל שני ילדים ישנים במיטה אחת. מדלן מתחנכת במוסד דתי חרדי, וכתלמידה מצטיינת, עתידה ללמוד בסמינר למורות – מובטח לה, אך משהו ישתבש בדרך והיא תצטרך למצוא את דרכה. חייה של מדלן והווי שכונת ילדותה שזורים זה בזה בקשר בל ינותק, וכך לצד סיפור חייה המרתק, אנו מתוודעים להיסטוריה של שכונת מוסררה, 1948-2018, של העלייה ממרוקו ושל עם ישראל בכללותו.

מדלן ואנונו – ילידת 1948, נשואה, אימא לחמישה ילדים וסבתא ל- 19 נכדים. אמנית ואוצרת תערוכות, בעלת תעודת הוראה ותואר ראשון בחינוך ממכללת דוד ילין ותואר שני בלימודי "משפחה וקהילה" ו"אמנויות ביהדות" ממכון שכטר למדעי היהדות. עבדה בגלריה העירונית – אגף אמנויות בעיריית ירושלים כ- 17 שנה, ובעשר השנים לאחר מכן עבדה כרכזת אמנות במחלקה לאמנות פלסטית – אגף אמנויות. הקימה שתי גלריות קהילתיות ואצרה תערוכות של אמנים רבים מירושלים ומחוצה לה בהצלחה רבה. פעילה בהתנדבות בשכונת מוסררה, חברת הנהלה במינהל מזה 30 שנה ועדיין ממשיכה לתרום למען הקהילה בשכונה.

"בדרכי" מאת מדלן ואנונו, הוצאת "ספרי ניב", 220 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה