יום חמישי, 13 בפברואר 2020

ספר חדש: כרטיס לכיוון אחד


ספר חדש:

כרטיס לכיוון אחד מאת כלנית קין




 
היא אוספת את הרסיסים השבורים וזורקת בחמת זעם לפח. הולכת לחדרה, פושטת את בגדיה ולובשת חזיית תחרה שחורה ומעליה גופיית טריקו צבעונית. מכנסי הג'ינס מחליפים את החצאית השמרנית, ונעלי ההתעמלות - את הנעליים עם סוליות הגומי. השינוי החיצוני הנשקף מהמראָה מעודד אותה ומכניס בה זיק של חיוּת. היא עוברת מחדר לחדר. מארגנת את החפצים המפוזרים, מציעה את המיטות, פותחת חלונות לאוורור, משקה את העציצים, שואבת אבק. בודקת שכל החפצים חזרו למקומם והכול נקי. לאחר מכן מוציאה מארנקה את כל המזומן ותוחבת אותו לכיס האחורי של מכנסיה, אוספת את שערה בקוקו גבוה ומהודק. לשבריר שנייה היא בתיכון, שוב לפני בריחה מבית הספר. אבל הפעם יש לה תוכנית. האומנם?

"כרטיס לכיוון אחד" מאת כלנית קין, בהוצאת ספרי ניב, הוא רומן נוגע ומרגש, המביא את סיפורה של יעל, מורה לספרות, נשואה ואם לארבעה, שמחליטה לברוח מהבית ליום אחד. תוכניתה לחזור הביתה עד הערב משתנה כאשר המציאות הישראלית חובטת בפניה ומשנה את מסלול חייה, מַפגישה אותה עם החללים בחייה, עם חוסר הוודאות, הפקפוק וחוסר האונים. היא נסחפת אל תוך עולם אחר – יקום מקביל שמתקיים לא הרחק מביתה, שמגלה לה דברים שהיא לא ידעה על עצמה, על מערכות היחסים שלה ועל העתיד שלה. המציאות החדשה עוטפת אותה ברַכּות, והיא מתמסרת אליה, אולם עולמה האמיתי מחכה לה, והיא צריכה לקבל החלטה.


כלנית קין נולדה בחולון ב - 1960. מורה למחול, צלמת ואומנית רב-תחומית. זכתה בשנת 2014 בתחרות "פרס סמיט" לעידוד הכתיבה העברית מטעם "חבר לעט". זוהי יצירתה השלמה הראשונה היוצאת לאור.


"כרטיס לכיוון אחד" מאת כלנית קין, הוצאת "ספרי ניב", 270 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה