יום שישי, 21 בפברואר 2020

ספר חדש: אינשם


ספר חדש:

אינשם מאת איזאק לנדאו





"אינשם" מאת איזאק (איציק) לנדאו, בהוצאת ספרי ניב, מביא את סיפורה המוטרף של הקהילה הגאה, העובר מקיבוצו הדתי של רוני, דרך מערך ניסויים בצה"ל, משם לניו יורק ועד סצנת המועדונים הגאה התל אביבית.

לרוני הנער כישורים טכניים יוצאי דופן. כל כלי רכב שניגש אליו הוא מאבחן ומתקן משמיעה בלבד. חיים מנהל המוסך בקיבוץ מטפח ומפתח את הכישרון המיוחד של רוני. הקשר ביניהם הופך לאינטימי ורוני הופך מאהבו הסודי של חיים, עד לגיוסו לצה"ל.

לאחר הגיוס 'עולה' אסף, מפקדו של רוני, על יכולותיו הטכניות המופלאות ולוקח אותו איתו למערך הניסויים כנהג ניסוי של טנק סודי. בעזרת אסף נחשף רוני לעולם הטכנולוגיה הגבוהה וגם לאהבתו של אסף. קרבתם האינטימית סוחפת אותם לאהבה גדולה, שנגדעת בתאונת אימונים.

עשרים שנה מאוחר יותר, מנהל אסף חברת ביומד, וחולק את חייו  ומיטתו בין תל אביב לניו יורק, בין אינשם, נער אבוד שהגיע מהפריפריה ובין מיז ג'ניפר הממיסה את הקרח בעורקיו ומטלטלת את חייו.

איזאק, איציק לנדאו נולד בחיפה, דור ראשון לצברים ישראלים. הוא בן לדור, שהאמין כי הכל מותר לו, אין דבר העומד בפניו ומוסכמות נועדו כדי לנפץ אותן. בתום ימי האוניברסיטה הוא נכנס לתחום ביומד כמוכרן, מנהל שיווק, ומנהל פיתוח עסקי בחברת סטרטאפ.  בשנות השישים לחייו גילה את כישרון הכתיבה שלו ומאז הוא סופר במשרה מלאה.

"אינשם" הוא הרומן השני של איזאק (איציק) לנדאו. "גורו" – ספרו הראשון שבימים אלה יוצא במהדורה מחודשת עם כריכה חדשה, הוא רומן קולח ומרתק, המספר סיפור אהבה רווי יצרים, כואב ובלתי אפשרי בין דוקטור הדס - קרדיולוג תל אביבי ידוע, לאישה נשואה תושבת הדרום שחייה מצטלבים לפתע בחייו. אולם "גורו" הוא גם, ובעיקר, סיפור על התנגשות בין עולמות. בין האליטה התל אביבית האשכנזית והשמאלנית, לבין הקהילה המרוקאית בפריפריה. התנגשות הגורמת לרעידת אדמה מטלטלת, החושפת את השבר והניכור העמוק בין הפריפריה לעיר הגדולה, ואת החומה התרבותית הגובהת ומתרחבת ביניהן מיום ליום. "גורו" הוא סיפור על הגזענות ההפוכה, על התפרצות הר הגעש העדתי, על השנאה, הטינה והעוינות של הפריפריה לאליטה התל אביבית.

"אינשם" מאת איזאק לנדאו, הוצאת "ספרי ניב", 345 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ ובחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה