יום חמישי, 27 בפברואר 2020

ספר חדש: זוהרה מאת צבי גיל


ספר חדש:

זוהרה מאת צבי גיל




 

"זוהרה" מאת צבי גיל, בהוצאת ספרי ניב, הוא רומן היסטורי נוגע ומרגש.

זוהרה היא צעירה בגדדית יפהפייה, נבונה, נועזת וחברה דומיננטית במחתרת הציונית בעיראק "השורה". נוויל פיצפטריק הוא קצין בכיר הממונה על המודיעין הבריטי בעיראק באחת התקופות הקריטיות בתולדות העולם עם עליית הנאצים לשלטון בגרמניה, בשנות השלושים של המאה הקודמת. הנסיבות מביאות את השניים לקשר ענייני המתפתח לקשר אינטימי ולאהבה סוערת על רקע סכנת החיים שבה נמצאת הקהילה היהודית בעיראק.

אהבה בלתי אפשרית, שיקולים פוליטיים עמומים, מהפכי שלטון, בריטים, עיראקים, לוחמי ה"פּשמרגה" הכורדים - עניינים אלה ואחרים נושפים על פתיל חייה של זוהרה, בשעה שהיא וחבריה פועלים להברחת יהודים יחידים וקבוצות אל ארץ ישראל בדרך-לא דרך רוויה תלאות וסכנת חיים. עלילת זוהרה רצופה פרקים דרמטיים וסוחפים ומביאה את הקורא עד למבצע "עזרא ונחמיה", בשנים 1951-1950, שבו הוטסו מאה אלף יהודי עיראק לארץ ובאמצעותו בא הקץ על גלות בבל, שארכה 2,500 שנה.

"זוהרה" הוא ספרו השביעי של צבי גיל, עיתונאי וסופר, ממייסדי הטלוויזיה הישראלית. מתעד השידור הציבורי. מרצה לתקשורת המונים. פעיל במוסדות לתיעוד והנצחת השואה ועומד בראש הפרויקט לתיעוד תרומת הניצולים למדינה.


"זוהרה" מאת צבי גיל, הוצאת "ספרי ניב", 459 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה