יום ראשון, 16 בפברואר 2020

לא המרחק לא הזמן




לא המרחק לא הזמן



מאת: עדי מרקוזה הס

איפאבליש הוצאה לאור

* * * * *
441 עמודים, 92 ₪

זהו סיפור אמיתי על אהבתם הלא תיאמן של גבר ואשה, שמוראות המאה העשרים ניתקו אותם זה מזו. במשך שש עשרה שנים הם חיו במקומות מרוחקים, בלי לדעת דבר איש על גורל רעותו, אך לרגע לא ויתרו על אהבתם ועל התקווה לשוב ולהתאחד. יונה נולד ביפו ב-1901. את רגינה, חלוצה שבאה לארץ ישראל מפולין, הכיר בתל אביב. כקומוניסטים שנרדפו על ידי שלטונות המנדט הבריטי עזבו את הארץ ב-1928 והשתקעו בפריז.
מלחמת האזרחים בספרד, ובהמשך מלחמת העולם השנייה, קרעו אותם זו מזו וכל אחד מהם היטלטל למקום אחר. יונה - לברית המועצות, לאחר שנפצע ואיבד את רגלו, ורגינה חזרה לארץ ישראל, התגייסה לצבא הבריטי ושירתה במצרים.
במשך שנים לא היה ביניהם קשר, וגם כאשר הגיע מכתב מקרי, כמעט לא ידעו דבר ממשי איש על גורל רעהו. הניתוק הממושך, המרחק העצום, חוסר הוודאות וקשיי החיים בעת המלחמה – כל אלה לא יכלו לאהבתם, גם לא מסך הברזל שירד על ברית המועצות מייד לאחר תום מלחמת העולם השנייה.
לאחר שנים ארוכות של פירוד זכו להתאחד, בנסיבות שרירותיות כמו אלה שהפרידו ביניהם.

עדי מרקוזה הס הכירה אותם היטב ויצאה בעקבות סיפורם שמעולם לא סופר במלואו. היא מצאה סיפור של אהבה שהחזיקה מעמד נגד כל הסיכויים, אהבה שהמרחק והזמן לא יכלו לה.

לא המרחק לא הזמן הוא רומן ביוגרפי – סיפור אהבה עוצמתי, המספר על קורותיהם ואהבתם של זוג אנשים אמיתיים – דודה ודודתה של המחברת.
מרקוזה הס מצאה פיסות של סיפורים שבנו את השלד העובדתי של הספר. עם זאת, חלקים גדולים מהסיפור חסרים. המכתבים שכתבו זה לזו לא נשמרו ובני המשפחה הקרובים כבר לא היו בחיים. כדי להתגבר על הפערים של מה שיכול היה להתרחש, נעזרה בזיכרונות שלה עצמה, ובאלה של קרובים מהדור השני. את השאר השלימה על סמך ההיכרות איתם – שלה ושל אחרים. גם המכתבים המופיעים בספר הם פרי דמיונה, אבל אילו היו מוצאים אותם, אפשר להניח שהיו דומים ברוחם למה שכתבה.
אין וודאות שהדברים קרו בדיוק כפי שתיארה אותם, אבל הם יכלו לקרות כך.


הספר ניתן לרכישה במהדורה דיגיטלית ומודפסת באתר איפאבליש ובחנויות המקוונות.
הקישור לקניית הספר באתר איפאבליש

https://epublish.co.il/portfolio/לא-המרחק-לא-הזמן-עדי-מרקוזה-הס/


על המחברת
עדי מרקוזה הס היא בת למשפחת מוזס מצד אימה – אחותו הצעירה של יהודה מוזס, סבו של יוני מוזס.
היא המחברת של הספר "העיתון – וסיפור המשפחה שמאחוריו", שיצא בהוצאת 'כרמל' ויצר תהודה רבה. הספר מגולל את קורות העיתון 'ידיעות אחרונות', החל מהווסדו ועד שהיה לעיתון הגדול במדינה ואת המאבקים המשפחתיים שליוו את צמיחתו. עיסוקה העיקרי כיום הוא תרגום מאנגלית לעברית של ספרי עיון פופולריים לקהל הרחב (בתחום הפילוסופיה, אבולוציה, מדע כללי, מדעי החברה ועוד), רובם עבור 'ספרי עליית הגג' וחלקם עבור הוצאת 'כנרת'.
היא בעלת תואר שני בביולוגיה מולקולרית וכתבה מספר ספרים ללימוד הביולוגיה של האדם שזכו להצלחה רבה בקרב תלמידים ומורים.
בעברה עבדה במכון ויצמן, באוניברסיטה הפתוחה בכתיבת קורסים בביולוגיה, הייתה מורה לביולוגיה בבית ספר תיכון ברמת השרון וכתבה לומדות מחשב במדעי החיים.

עדי מרקוזה הס, ילידת 1947. נולדה וגדלה בחיפה. כיום מתגוררת בהרצליה.
נשואה + שלושה ילדים.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה