יום שלישי, 25 באוגוסט 2020

ספר חדש: חלונות לתודעה

 

ספר חדש:

חלונות לתודעה מאת ד"ר שריה דרויאן



 

מהי התודעה? מה בין חוויית התודעה הפרטית לתודעה האוניברסלית? מהם טיעוניה של הפילוסופיה על זרמיה השונים? מהם גילוייה של התודעה במציאות הקוונטית? האם אנחנו צופים בתודעה או צופים באמצעות התודעה? למה התכוון ניטשה באמירתו שבגופנו יותר בינה מאשר במיטב חוכמתנו? ולבסוף, לאן חותרת התודעה?

"חלונות לתודעהמאת ד"ר שריה דרויאןבהוצאת "ספרי ניב", דן במופעיה של התודעה הגלומה בחידת היקום. שערי ההכרה ושערי התודעה הם שני צידיו של מחסום המפריד בין המרחב הפנימי ההכרתי של האדם לבין המרחב החיצוני האינסופי של היקום.

 

הספר מזמין את הקורא להתבונן באמצעותם של פתחי ההכרה במסתריה הנגלים של התודעה.

 

בין פרקי הספר: התודעה מן ההיבט הפילוסופי (אשנבים לתודעה, התודעה בתורות פילוסופיות), התודעה מן ההיבט הפיזיקלי (התודעה במציאות הקוונטית, התודעה בשדות האנרגיה), התודעה מן ההיבט הנוירו-קוגניטיבי (מוח ותודעה, התודעה במערכת הקוגניטיבית), התודעה מן ההיבט הביולוגי (תודעת הגוף, תודעת התא, תודעת התא ברמה הקוונטית), התודעה מן ההיבט הרוחי (העולם הרוחי, משנתו האנתרופוסופית של רודולף שטיינר).

 

ד"ר שריה דרויאן היא חוקרת בתחום ההתפתחות הקוגניטיבית והשלכותיה על החשיבה המדעית. מחקריה מפורסמים בכתבי עת בין-לאומיים ובספרה 'עקרונות אבולוציוניים בהתפתחות החשיבה' (הוצאת רמות, אוניברסיטת תל אביב).

"חלונות לתודעה הוא ספר יוצא דופן המעניק חוויה הנוגעת לאושיות קיומנו ועולמנו. הוא עושה זאת בפריסה מרחבית מעמיקת דעת בכל המישורים המדעיים ומעניק את נגיעתו בפריסה הייחודית לכל חלקיק ואטום בגבהים הרוחיים של תודעת האדם. הספר, הכתוב באופן רהוט, בהיר ונהיר, הוא מעל אלה – ספר מרתק" - הלנה מגר-טלמור, עורכת ומבקרת ספרותית

 

"חלונות לתודעה" מאת ד"ר שריה דרויאן. הוצאת "ספרי ניב", 395 עמודים. מחיר לצרכן 84 ש"ח, כריכה קשה. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה