יום שני, 10 באוגוסט 2020

קפה וקרואסון & זה לא שייקספיר

 

קפה וקרואסון & זה לא שייקספיר

כתב: אהוד נווה

 

אוריון הוצאת ספרים



 

 

תִיבָתִי אֵינָהּ שִׁירָה, תִּמְצָא זוֹ מְיֻחֶדֶת בְּמִינָהּ,

פֹּה חַיָּה וּבוֹעֶטֶת, אֶל בְּנֵי עַמִּי הִיא מְדַבֶּרֶת.

מִכָּל אֲשֶׁר הוּא בְּלִבִּי, כָּאן בִּכְתָב יוֹשֵׁב חָפְשִׁי.

אָז שְׁבוּ כֻּלְּכֶם וְהִתְרַוְּחוּ, הָעֲבוֹדָה מִלִּים יִתְּנוּ,

הַתַּעֲנוּג הוּא שֶׁלָּכֶם, בַּחִיוּכִים שֶׁעַל פְּנֵיכֶם.

 

 

האיש שמוכר מנועי סילון לכל העולם מביא את שירתו הסאטירית לקורא העברי

הוצאה מחדש של ספר השירים הסאטירים "קפה וקוראסון" היא הזדמנות לקורא העברי להתוודע לשירה חדשה מלאת שמחת חיים, ממזרית, אופטימית שכבר זכתה להלחנה של כ-50 מוזיקאים

אהוד נוה הוא ישראלי ש"עשה את זה בגדול" בארצות הברית, אחרי שנים של לימודים והתמקצעות בתחום מנועי הסילון הוא משמש כיום כנשיא חברת Skymasters Aviation המספקת חלקי חילוף למטוסים לחברות תעופה ברחבי העולם.

אל הכתיבה הגיע לאחר שעבר מסלולי חיים רבים, כיזם ואיש עסקים מצליח בתחומים שונים כמו עיצוב תכשיטים, מוצרי צריכה, טכנולוגיה ועוד.

בשנת 2017 פרץ לתודעת קוראי השירה העברית עם 3 ספרים שיצאו, כ-50 משיריו הולחנו, הוקלטו ובוצעו במסגרות שונות.

"קפה וקרואסון" הוא ספרו השלישי. ספרו הראשון, "זה לא שייקספיר!" יצא בהוצאת אוריון. ספרו השני, "צריך ספונג'ה דחוף!" אזל מן השוק.

50 משיריו הולחנו בין המבצעים והמלחינים ניתן למצוא את טולי דביר, ג׳ולי עידן לוי, שלמה רון, עמית חיו, יעל גרמן, רותם כהן, עירית דותן, יאיר סתוי, אורלי נתנאל, בן ישראלי, עדן רבין, עופר המרמן, גיל זמר, רפאל בן נון, קלוד פרץ, שירה חגית מלול, לוצ׳י ליאור אריאלי, חופית מסיקה, טובה להב, נורית האן-זיגלר ורבים אחרים. סגנון כתיבתו מושפע רבות מחיים חפר, שמשון מלצר וחנניה רייכמן.

לדברי ד"ר איתן מדיני: "המחבר מגלה ידע רחב בכתיבתו: ספרות, היסטוריה  וכן יכולת בלתי רגילה לחקור ולראות בעמקי נפש האדם. הוא מתאר במילותיו רגשות עדינים מכל רחבי הקשת האנושית על גווניה."


לדברי העורך והמשורר ראובן שבת: " השירים הללו הם מסע פיוטי, מלא שמחת חיים, ממזריות, אופטימיות, ובעיקר ראיה מרחבית מאוד של סיטואציות קיומיות שבהם השיר הוא אמצעי ריאלסטי מאוד המבטא נגיעה בחיים עצמם. הרבה יותר מעוד התכתבות הגיגית שעניינה "אושר", "מצוקה" להט נעורים" או הומור לשמו."

אהוד נוה נולד בירושלים, ולמד מכניקה עדינה בתיכון ברנדייס בירושלים. מכאן עבר ללמוד בבית הספר הטכני של חיל האוויר והיה בוגר הקורס הראשון במגמת מנועי סילון. בגיל 19 נבחר ונשלח על ידי חיל האוויר לארצות הברית להשתלמויות במספר מנועי סילון. הוא שירת חמש שנים בחיל.

בשנת 1978 עבר לארצות הברית שם נע בין ניו יורק, אילינוי, קליפורניה, נבאדה, אריזונה, שם התמחה בשיפוץ מספר מנועי סילון אותם רכש אז חיל האויר. ב-סן דייגו למד ב Solar Gas Turbine School ובפיניקס בGarret Air Research. אחר כך למד מנהל עסקים באונברסיטת נבאדה. בנוסף השתלם גם בעיצוב, הכנות שעווה, יציקה, שיבוץ. במכון מיאמי לעיצוב תכשיטים, למד והוסמך באבני חן, יהלומים, ופנינים. ב-GIA Education.

בשנים 1982 עד 1985 עיצב תכשיטים עבור אוסקר דה לה רנטה. בין השנים 1999 ו-2000 חזר לישראל וניהל את חדר המצב הקים ופיקח את אתר אתר מינהלת 2000 בעירית ירושלים.

לאחר מכן מונה להיות רכז מנהלת המיגון של עירית ירושלים בשכונת גילה כשהייתה תחת אש בזמן האינתיפאדה השנייה.

בזמן שהותו בירושלים שימש גם כעוזרו האישי של יועץ האמנות של העירייה, הצייר דוד סוזנה. כיום, מלבד ספריו והיותו מנכ"ל, הוא מתרכז בעיקר בכתיבה והפקה. 

את המהדורה החדשה של "קפה וקוראסון" ניתן להשיג בטיקתקי  http://www.tiktakti.co.il/catalog/ehud-nave/cafe/

את "זה לא שייקספיר" ניתן להשיג באתר עברית:

https://tinyurl.com/yby3jwqk

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה