יום ראשון, 23 באוגוסט 2020

ספר חדש: כוס התה שלה

 

ספר חדש:

כוס התה שלה מאת אורנה אוריין



"כוס התה שלה" מאת ד"ר אורנה אוריין, בהוצאת פרדס, הוא ספר אוטו-אתנוגרפי חדשני שמשלב סיפור אישי חשוף עם קטעי עיון על תרבות האיואסקה.

 

סמדר, קיבוצניקית בת 61, נשואה ואם לשלושה, יוצאת במסגרת הפוסט-דוקטורט שלה למסע רוחני-מחקרי בפאתי הג'ונגל בצפון פרו. היא תרה אחר טקסי איואסקה שמאניים שזוכים היום לעדנה ומשמשים מקור משיכה לאנשים שמחפשים ריפוי למצבי סבל, דיכאון, מחלה או התמכרויות. סמדר מתגוררת בבקתת השמאן, בלילה משתתפת בטקסי איואסקה וביום מבלה עם משפחתו ועם המקומיים. היא נחשפת לבני שבט השיפיבו שעזבו את הג'ונגל בשל אסונות טבע או חיפוש אחר עבודה וחינוך אחר לילדיהם. היא לומדת על אמונותיהם ועל התפיסות המיוחסות לתופעת עין הרע שגורמת, למחלות ולמוות. היא מתארת את יחסיה עם משפחת השמאן שעימה גרה: כשרק הגיעה נתקלה בחשד ובריחוק מצד הנשים ועם הזמן מחוות הצחוק, הקירבה והאכפתיות חסרות המילים קבלו יותר ויותר מקום. לצד חוויות חיים מסעירות ואותנטיות, מובאים בספר קטעי עיון קצרים ומאירי עיניים על אודות תרבות השאמניזם, תחום נסתר ומרתק, והשילוב בין השניים נותן לספר עוצמה רבה.


"
ספרה האוטו-אתנוגרפי החדשני של ד"ר אורנה אוריין משלב סיפור אישי חשוף עם קטעי מחקר על תרבות האיואסקה. השזירה של החוויה האישית מאוד של אורנה אוריין האישה-אימא-קיבוצניקית עם החוויה של אורנה אוריין החוקרת, שלומדת את ההיבטים המדעיים, הופכת את הטקסט למסמך מרתק וייחודי, כותבת ד"ר קציעה אלון.


ד"ר אורנה אוריין מתגוררת בקיבוץ ברור-חיל שבעוטף עזה ופועלת במרחב האומנות החזותית, כאומנית בין-תחומית וגם כחוקרת. מרצה במכללת סמינר הקיבוצים ומנחה קבוצות בשילוב אומנויות לאוכלוסיות שונות. סיימה פוסט־דוקטורט באוניברסיטת בן־גוריון בנושא שמאניזם. פרסמה שלושה ספרים: "דם גופך", שמבוסס על מחקר הדוקטורט שלה ועוסק באומנות הבזות הנשית (רסלינג, 2013), ושני ספרי ילדים: "הבובה טטי" (לביא פ. אנטרפרייז, 2014) ו"רם והבופלו הגדול" (צמרת, 2018).

 

ד"ר אורנה אוריין: "הספר מיועד לאנשים שמחפשים, שכמהים לחוויות, לתחושות ולמרחבים אחרים. לאנשים רוחניים שמחפשים דרכים נוספות להתחבר ליקום ולטבע. לנשים שמבקשות להגשים חלומות משלהן ולחוות את עצמן במלואן, גם כשהן אינן צעירות בגילן".

 

ד"ר סמדר הרפז-סעד כותבת: "קראתי את הספר שלך בשקיקה. רוצה לשתף אותך בכמה מהמקומות שבהם נגעת בי. קודם כל אהבתי מאוד את השילוב בין ידע שמסקרן אותי לבין החוויה האישית שלך. ריתק אותי שאת אישה בעלת משפחה שמצאה גם את הדרך להיות נאמנה למה שמושך ומסקרן אותה. נוסף לכך היכולת שלך לנוע בעולם ולהצליח לצמצם את הפחדים ולא לתת להם לעצור אותך. לנסוע לבד? למקום כל-כך רחוק? בלי חבל הצלה? בלי מלווה? ולהרגיש מספיק בתשוקה כדי לא לוותר למרות הפחדים שעלו ועולים אצל הרבה נשים. זה מעורר השראה בעיניי".

 

"כוס התה שלה" מאת אורנה אוריין. הוצאת "פרדס", 155 עמודים. מחיר לצרכן 79 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים המקוונות או באתר ההוצאה או בחנויות הספרים ברחבי הארץ או בפנייה דרך האתר של אורנה https://www.ornaoryan.com/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה