יום רביעי, 5 באוגוסט 2020

ספר ילדים: "רם והבופלו הגדול"

ספר ילדים:

 

"רם והבופלו הגדול" מאת אורנה אוריין

                                                

 

 

"רם הסתובב בבית הלוך וחזור. הוא כבר ראה את התוכנית שאהב בטלוויזיה, סיים להרכיב את הפאזל ואפילו כמעט סיים את שיעורי הבית מבלי שאמא תנדנד. הבכי של התינוק, האח הקטן של רם שנולד לאמא לפני שלושה חודשים, בקע מהחדר והרעיש את הבית. רם סתם את אוזניו, הוא התחיל לבעוט בכיסאות שבפינת האוכל וחיכה שאימו תצא מהחדר ותצעק סוף סוף "רם, מה אתה עושה?!". (מתוך הספר)

 

ספר הילדים "רם והבופלו הגדול" מאת ד"ר אורנה אוריין עוסק בהתמודדות עם רגשות תסכול וקנאה, כתוצאה מלידת אח תינוק. רם, הילד מבית ינאי יוצא לחוף הים ובונה חיות מחול לאחר שנולד לו אח חדש. אימו עסוקה מאוד בתינוק ורם, שנקשר אל הבופלו, הנחש והגרביל מעשי ידיו, משתף אותם במצוקת בדידותו ובתחושת קנאתו לאחיו.

 

לפני תחרות פיסול בחול של הגדולים שמתקיימת בכל פסח בחוף מגוריו, מגלה רם לאביו על הפיסול בחול שלו ומבקש ממנו להצטרף אליו לבנייה בתחרות. בסוף התחרות חש רם שהוא כבר גדול ואפילו לוחש סוד לאחיו הקטן - מחשבה שמחה שעלתה בראשו, עכשיו נותר רק לחכות שגם התינוק יגדל.

 

הספר מציע דרכי התמודדות עם מצבי תסכול, קנאה וחוסר אונים שנוצרים בין אחים ובמשפחה. הלגיטימציה לבטא תחושות "אסורות" אלה באופן רגשי והן באופן יצירתי מהוות מנוף ליצירת "יש" מה"אין", והפיכת ה"פצע" למקור נחמה, התעצמות והתפתחות.

הספר נכתב בהשראת עבודות פיסול בחול של ישי פיינגלרנט, מעצב תעשייתי ומטפל בטבע, אחיה של הכותבת. תצלומי פסליו עובדו בידי המאיירת והאמנית סמדר נהיר.

ד"ר אורנה אוריין מתגוררת בקיבוץ ברור-חיל שבעוטף עזה ופועלת במרחב האומנות החזותית, כאומנית בין-תחומית וגם כחוקרת. מרצה במכללת סמינר הקיבוצים ומנחה קבוצות בשילוב אומנויות לאוכלוסיות שונות. פרסמה שלושה ספרים: "דם גופך", שמבוסס על מחקר הדוקטורט שלה ועוסק באומנות הבזות הנשית (רסלינג, 2013), "כוס התה שלה" (הוצאת פרדס, 2019) שמבוסס על הפוסט-דוקטורט שלה ועוסק במסעה לג'ונגל לטקסים שמאניים וספר ילדים "הבובה טטי" (לביא פ. אנטרפרייז, 2014).

"רם והבופלו הגדול" מאת ד"ר אורנה אוריין. פיסול בחול: ישי פיינגלרנט. איורים: סמדר נהיר. הוצאת "ספרי צמרת", 24 עמודים, מנוקד. מחיר לצרכן 48 ש"ח. להשיג דרך אתר ההוצאה  https://www.netbook.co.il/Book.aspx?id=10102 או באמצעות האתר https://www.ornaoryan.com/ram-and-the-great-buffalo-he

           

 

 

 

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה