יום חמישי, 9 ביולי 2020

ספר מתנה חדש: בחירות ביער


ספר מתנה חדש:

בחירות ביער מאת ד"ר נורית צדרבוים



"בחירות ביער" שכתבה ואיירה היוצרת ד"ר נורית צדרבוים, בהוצאה משותפת "נוריתארט" ו"ספרי ניב", הוא ספר מתנה מקסים ומחכים לכל המשפחה.
זהו ספר משל, המתייחס לפסוק מספר משלי 'כמים הפנים לפנים כך לב אדם לאדם'. רעיון מקורי ומעניין גם באופן שבו הוא מוצג לקורא.
הספר מתאר בדרך של חריזה, העשויה ביד אמן ובעזרת משלב גבוה במיוחד. מספר על יער הנמצא מעבר לנהר הסמבטיון שבו שולטים האריה והלביאה. האריה מכריז באחד הימים, לפתע פתאום, כי יש לקיים בחירות לחברים חדשים שיצטרפו לצוות היועצים שלו – והיער כמרקחה. כל החיות מחפשות מועמדים משלהן, ובסופו של דבר מציגים לאריה את מועמדיהם. האריה זועם בשל הבחירה הגרועה ומעידה על הבוחרים עצמם. השועל חיפש מועמד ישר ומצא את הנחש הערמומי, העורב חיפש זמר ומצא תרנגול צרוד – ועוד ועוד. הנמר החכם מסביר למלך שלא מדובר בחיות טיפשות כפי שחשב, פשוט מאד כל אחד חיפש במועמדו משהו מעצמו. האם זו בערות או טבעו של אדם?
הספר מביא רעיון עם עומק אשר פונה לקהל יעד רחב, ומוצג בחן בחביבות בשעשוע ובציניות ובכך הופך את הקריאה ואת השמיעה לחוויה של ממש. לצד אלה הוא מעביר מסרים חשובים אשר יכולים לשמש את הקורא הקטן לקראת בגרותו – דמוקרטיה וכיבוד רצון העם, הבנת עמדתו של האחר יחד עם הכרת עצמו.



".......כָּךְ יָצְאָה שְׁמוּעָה צְלוּלָה וּפָרְצָה כָּל דֶּרֶךְ,
שְׁמָעָהּ כָּל חַי, מִתְּנוּךְ אֹזֶן עַד יָרֵךְ וּבֶרֶךְ.
נְחָשִׁים לְחָשׁוּהָ בֵּין תִּימְרוֹת אֶרֶס רַעֲלָם,
צִפּוֹרִים צִיְּצוּהָ בֵּין סִדְקֵי מַקּוֹרָם,
גּוּרֵי אֲרָיוֹת שְׁאָגוּהָ בִּקְרִיאַת תִּגָּר,
וּפִילִים תָּקְעוּ בְּחִדְקָם כְּמוֹ הָיָה זֶה קוֹל שׁוֹפָר.
"זְמַן בְּחִירוֹת" קָרְאוּ כֻּלָּם בִּשְׁאָגוֹת וְצָהֳלַת נְחָרוֹת...." (מתוך הספר)

בשנת 2014 הכתוב זכה בפרס ראשון בתחרות כתיבה בסוגת 'המשל'.



ד"ר נורית צדרבוים, יוצרת וחוקרת רב תחומית, אמנית חזותית, סופרת/ משוררת, חוקרת, אוצרת, מרצה, מסאית ויועצת אמנות. מנהלת סטודיו פרטי ליצירה ומחקר והדרכה. מרצה במכללה האקדמית  לחברה ואמנויות, ובמכללת וינגייט במסלול הכשרת מטפלים באמנות. מציגה בתערוכות אמנות, ואוצרת.
ספריה הקודמים: בקטגוריה שירה ואמנות – 'שאון של חול מתקתק בַּשקט', 'כאן ציור', 'כולם היום פניי', 'דיוקן בשירת האגם הגווע', 'מעשה באישה נעלה נעלה נעלה', 'מגילת הסתר'. בתחום העיון והמחקר: שלושה בפרדס היצירה, self-portraiture – the art of self-research

"בחירות ביער" כתבה וציירה ד"ר נורית צדרבוים. הוצאה משותפת "נוריתארט" ו"ספרי ניב", 40 עמודים. מחיר לצרכן 110 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה