יום רביעי, 22 ביולי 2020

ספר חדש: מנות קטנות של גאולה


ספר חדש:
מנות קטנות של גאולה מאת יאיר יונה




"מנות קטנות של גאולה" מאת יאיר יונה, בהוצאת "ספרי ניב",  הוא קובץ של 22 סיפורים נפלאים על החיים, דרך עיניהן של מגוון דמויות צבעוניות, שונות ונוגעות ללב. ביד אמן, ברגישות ומתוך נקודת מבט ייחודית ומפתיעה, לעיתים בוטה, רוקם יאיר, סיפור אחר סיפור, מסכת מצבים מרגשים, מצחיקים ומעוררי מחשבה, המציעה חוויה בלתי נשכחת.
מה שולט בחיינו על פני האדמה, גורל, מקריות, טבע האדם או אלוהים שבשמיים? שאלה נצחית זו מהדהדת בכל אחד מהסיפורים המופיעים בקובץ זה, המציגים מגוון דמויות מרתקות המגיעות עד הקצה, הרחק אל מחוזות מסוכנים ולא צפויים, מתגלגלות אל פתחה של הזדמנות או הסתבכות ונעות בין הגשמה לאובדן.
"מנות קטנות של גאולה" מביא בפני הקוראים פיסות חיים מן הריאלי ועד הפנטסטי. במרחבים ללא גבולות, מעיירות נידחות בדרום הארץ ועד לחלל, מתהלכים, בין היתר, שחקנית שתקועה בתוך תסריט חייה, בחור שנקלע לרצח, נוסע בזמן, שפנים ורודים, אסטרונאוטים במשימה לאומית, גבר שמאבד את אהבתו בעקבות מזימה מפוקפקת, חייל משוחרר שרגשות האשם שלו מובילים אותו לשתות וויסקי ולאכול טובלרון עם אלוהים. כולם מחפשים גאולה.
בין הסיפורים תקראו גם על שני חברי ילדות שמטיילים בארה"ב אחרי הצבא. מפגש מקרי עם בחור ישראלי נוסף שמצטרף אליהם גורם למתח ואיבה, על רקע שנות התשעים והימים הסוערים שלפני רצח רבין. בלילה אחד מסויט, תקרית טרגית בעיירה מדברית, מביאה את השלושה עד לנקודת פיצוץ שממנה כבר אין דרך חזרה.
סיפור אהבה אחד מסובך ומצחיק שמתרחש בעיירה קטנה בדרום, בין בעל מסעדה מבוגר למלצרית צעירה, שבמקרה היא גם בתו של ראש העיר; תקראו על שני אנשי עסקים שמסתבכים עם חובות כבדים ל"עולם התחתון", לא מוותרים, נלחמים בדרכים מפתיעות בגורלם, ומסכנים הכל, גם את חייהם; תקראו סיפור אחד על נער דתי מקהילה בשומרון שהולך נגד כל המוסכמות ונאלץ לשלם את המחיר ותקראו גם סיפור על אישה המגלה דבר מדהים, משהו שאף בן אנוש לא אמור לגלות.
"מנות קטנות של גאולה" הוא ספרו הראשון של יאיר יונה, נולד וגדל בחדרה, איש משפחה, כלכלן וסופר.
יאיר יונה מספר: אחד מהסיפורים מתרחש בשכונה קטנה, דומה קצת לשכונה שבה נולדתי, אחת מדמויות המשנה בסיפור הוא איש מוזר, סוג של "שוטה הכפר" שיש כנראה בכל שכונה.  לאשתו, שעזבה אותו לפני שנים רבות, קראו גאולה. למה "מנות קטנות של גאולה"?  ובכן, אתם חייבים לקרוא את הסיפור הזה".

"מנות קטנות של גאולה" מאת יאיר יונה. הוצאת "ספרי ניב", 320 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה