יום ראשון, 12 ביולי 2020

ספר מתח חדש: כשהמוזיקה נגמרת


ספר מתח חדש:

כשהמוזיקה נגמרת מאת תומר ורשה





הספר "כשהמוזיקה נגמרת" מאת תומר ורשה, בהוצאת "ספרי ניב" הוא רומן מתח בלשי מרתק ומעורר מחשבה על מציאות מורכבת ועל היחסים החמקמקים שבין מוסר וחוק, צדק ואמת, נקמה וחסד וגברים ונשים, בייחוד בעידן ה-metoo.
כשהפרופסור הנודע רומן אנדרסון מוזמן לסוף שבוע במלון מבודד בחברת כוכבים הוליוודיים – הוא מרגיש על גג העולם. אך מפגש גורלי הופך את חייו על פיהם, כאשר צעירה בשם איימי רוג'רס מאשימה אותו באונס. ואם לא די בכך, רוג'רס עובדת במשרד יחסי ציבור שמייד סוחף נגדו את דעת הקהל והתקשורת.
בעוד הראיות נערמות נגדו, אנדרסון הנואש מגייס לעזרתו את הבלש בדימוס הארי מיטשל, שמתגורר במלון עם בנו בן ה-17. האם רוג'רס מעלילה עליו? מה הסיבה לכך? ואיך זה קשור להתאבדותה של בחורה צעירה במוסד פסיכיאטרי שנה קודם לכן?

"כשהמוזיקה נגמרת" הוא ספר הביכורים של תומר ורשה (45), עורך דין בעל משרד מוביל ומוכר בישראל לזכויות אדם והגירה, אוחז גם בתואר בקולנוע וטלוויזיה ותואר שני במדיניות ציבורית. עשה את התמחותו בהרכב פשע חמור בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שם נחשף לסיפורים קשים של אונס ותקיפות מיניות קשות. במהלך השנים הוא חתום על תקדימים משפטיים רבים ומרבה להרצות ולהופיע בתקשורת. היום, כאב לשתי בנות מתבגרות, וכעו"ד מצליח בתחום החברתי, תומר לוקח את פועלו לתוך עולם הספרות.

לצד ספר מתח-בלש קולח ומותח, מטופלת אחת הבעיות הקשות ביותר של ימינו – האלימות המינית הרווחת. מטרת הספר (מעבר לחוויית הקריאה עצמה) היא להגביר מודעות ולהעלות לדיון נושאים חשובים בהם הבעייתיות המובנית בתיקי אונס (העדר ראיות תומכות לביצוע עבירה מעבר לעדות המתלוננת), העדר הרתעה בגלל סיכויי הרשעה נמוכים, אלימות מינית במשפחה, משפט שדה באמצעי התקשורת, בעייתיות ההתיישנות בתקיפות מיניות, אבדן טוטאלי של הפרטיות והסודות האישיים במקרה של חשד פלילי.
עו"ד תומר ורשה משרטט בספרו את הכוחות הפועלים במרחב המקיף של אירוע התקיפה המינית, ומצייר תמונה מטרידה אך גם מסקנה ברורה – החוק לא נותן מענה, ויש להתרכז בשינוי מוסרי-תודעתי אצל גברים.
תומר ורשה: "אני סבור שהדרך היחידה להסביר שכיחות כה גדולה של תקיפות מיניות באוכלוסייה (כשאין ספק שמדובר בעבירות החמורות והפוגעניות ביותר), היא רק ע"י ההבנה הבאה - גם גברים שלעולם לא ירשו לעצמם לבצע עבירה פלילית חמורה אחרת (גניבה, פריצה, אלימות וכד'), עלולים למצוא עצמם תוקפים מינית, פשוט בשל רף מוסרי נמוך ביחס לנשים או אי הבנה של כללי המשחק הראויים, ולכן זה מה שדורש את התיקון ואת מירב המשאבים".
בהתאם לכך, המחבר, עו"ד תומר ורשה, יוזם קמפיין מקיף נגד אלימות מינית בערוצי תקשורת ודיגיטל מגוונים, גם באמצעות מובילי דעת קהל, והכריז כי כל הכנסותיו מהספר מוקדשות לתרומה למאבק באלימות המינית, בשיתוף עמותות מובילות בתחום.

"כשהמוזיקה נגמרת" מאת תומר ורשה. עריכה: מיכל חרותי, עיצוב כריכה: יוסי למל. הוצאת "ספרי ניב", 350 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ ובחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה