יום שלישי, 21 ביולי 2020

ספר נוער חדש: המטמון – סוד מטבעות הזהב


ספר נוער חדש:






חובבי הרפתקאות מספרים בסודי-סודות, כי באדמת ארץ ישראל נטמנו בעבר מטמונים ואוצרות... מי החביא אותם? האם יש מטמונים שעדיין לא התגלו? "המטמון – סוד מטבעות הזהב" מאת אתי אלבוים בהוצאת דני ספרים,  מביא את סיפורו של יוני שדה בן ה-12, ילד חובב הרפתקאות, השומע מסבא-רבא שלו אברהם על מטבעות זהב שהסב מצא בילדותו בוואדי קֶלט שבמדבר יהודה שבעים שנים קודם לכן. עם שני חבריו החביא הסב את המטמון, אך השלושה לא שמרו על קשר, ומעולם לא חזרו להוציאו מהאדמה.

יוני יוצא למסע בעקבות האוצר, ואליו מתלווים סבא-רבא אברהם, אביו גדעון מדריך הטיולים, שתי אחיותיו המעצבנות נעה ואביגיל, ושני נערים אמריקאים שמתארחים בביתם. בדרך הם פוגשים את הגר ויוסי, הנינים של חבריו של סבא-רבא אברהם, ומצרפים אותם לחיפושים.

במהלך החיפושים אחר המטמון הם לומדים פרקים מתולדות ארץ ישראל בזמן שלפני הקמת המדינה, ומגלים שכדי למצוא אוצר צריך תושייה, אומץ, אחדות וסובלנות כלפי האחר והשונה.

אתי אלבוים היא סופרת, עיתונאית, מחזאית ומנחת סדנאות כתיבה. בין ספריה: הרומן ההיסטורי "סחלבים בשער הגיא" בהוצאת תכלת; סדרת "אמא קסומה"; טרילוגיית "תעתועים"; וספר העדות שכתבה עם אמה, "נערה באושוויץ", בהוצאת ידיעות ספרים. בעבר הייתה מדריכת טיולים, והחלום שלה תמיד היה למצוא מטמון עתיק שהוחבא באדמת הארץ.


"המטמון – סוד מטבעות הזהב" מאת אתי אלבוים. הוצאת "דני ספרים", 184 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה