יום שני, 14 בינואר 2019

ספר ילדים חדש: "לפיד השלום"


 ספר ילדים חדש:

"לפיד השלום" מאת דורון ארז

צידה נפלאה וחשובה לחיים לכל ילד  ו... אולי גם להורים





ספר הילדים "לפיד השלום" מאת דורון ארז בהוצאת "ספריית דורון עפרון" עוסק בפתרון בעיה בדרך של גישה חיובית ומשתפת. בסיפור המתאר משחק ילדים פשוט ויומיומי מסתתר מסר שמשמש את אחד המצפנים החשובים בחיים: הידברות בדרכי נועם!

יותם, ילד חמוד משחק עם חבריו בחצר ביתם והם מדמים את עצמם לבנאים שבונים קיר למורת רוחו של בעל הבית בו גרים הוריו של יותם בשכירות. בעל הבית דורש מהם לפרק את מה שבנו וללכת לשחק במקום אחר.

יותם כמו ילדים רבים בגילו, עושה את הדבר היחיד שהוא מאמין שיסייע לו להתמודד עם הסיטואציה שנוצרה: מספר את מה שאירע לאחד ההורים. כשאביו של יותם שב הביתה מהעבודה יותם מראה לו את הקיר שבנה עם חבריו וחולק אתו את אירועי היום. אביו  של יותם ניגש הביתה  וחוזר עם ספר ממנו הוא קורא ליותם סיפור. הסיפור עוסק בשבטים בעלי יריבות של שנים אשר בזכות מהלך של לוחם אחד מצליחים לגשר על הפערים - הושטת לפיד שלום לראש השבט היריב. אביו של יותם מסיים את הסיפור בהדגשת המסר שעולה ממנו ויותם מחליט להשתמש במה שלמד.

יותם ניגש לרפאל ומסביר לו מדוע בנו הוא וחבריו את קיר הלבנים בשטח הבניין. הוא מספר לו שהם רוצים כשיהיו גדולים לבנות בניינים וכעת הם מתאמנים. הפנייה שלו מעוררת ברפאל זיכרונות ילדות בהם  פעל בדיוק כמותם, זיכרונות אלה גורמים לו לשנות את דעתו ולהתיר להם להמשיך לשחק עם הלבנים. יותם הנרגש ניגש לאביו כשצמד המילים "לפיד השלום" קיבל משמעות נוספת.

לפיד השלום הוא ספרו השלישי של דורון ארז, אשר כקודמיו עוסק בסיטואציות יומיומיות בחייהם של הורים וילדים ובקשר ביניהם. הספר מלווה באיוריה הצבעוניים ועתירי ההבעה של אבירה דאס, הממחישים ללא מילים את עלילת הספר לילדים שאינם שולטים ברזי הקריאה. הספר מיועד לילדים מגיל 2 עד 7.

ספריו הקודמים: "לשחרר את אבא" - אבא חוזר מהעבודה כשאיתי ישן. איתי מחליט שיש מפלצת שלא נותנת לאבא לחזור בזמן והוא יוצא לשחרר את אבא; "שעה טובה" - האבא שעסוק בטלפון הנייד כל הזמן והבת מגיעים להסכם של "שעה  טובה" - זמן איכות בלי הטלפון הנייד.

דורון ארז מספר: "הספר 'לפיד השלום' נולד מתוך חוויה אישית לאחר כ-16 שנים של התמודדות עם תשלומי שכר דירה שהלכו וטפחו לצד בעיות תחזוקת הדירה המושכרת והטיפול בהן. רצינו להתגורר במקום שבו רצינו לגדל את ילדנו, אך לא יכולנו לרכוש את הדירה במקום. הדירות נראו תמיד יקרות מדי בשבילנו וככל שעבר הזמן מה שנראה יקר מדי בתחילת הדרך, הפך להיות בלתי אפשרי בהמשך, לכן המשכנו להתמודד עם העובדה, שאתה לא בעל הבית, על כל המשתמע מכך".

"אני זוכר שהייתה בעיה בצנרת של המטבח כשהילדים שיחקו ביצירת דמויות מגבס. כשהגיעו לטפל בסתימה וגילו את הגבס ליד, מיד הסיקו שאנחנו הגורם לתקלה".  

בימים אלה עובד דורון ארז על הכנת 2 ספרים חדשים לילדים. הספר " כְּבָר לֹא לְבַד" יעסוק בילד שכל עולמו בטלפון. יש לו המון חברים בטלפון והוא משתמש בו כדי ליצור קשר ולהעביר מסרים, אבל הוא מרגיש בודד. בסיפור הוא מאבד את הטלפון, דבר שמוביל אותו בסוף לחברות אמיתית; הספר "מגנט המסכים" מספר את סיפורו של ילד שיכול לשבת מול מסך של מחשב ולצפות בתוכניות אחת אחרי השנייה בלי שהוא יכול להתנתק מהמסך. אבא חושב שיש מגנט שלוכד את הילד ומונע ממנו להשתחרר מהמסך. גם מכשיר לביטול המגנט שאבא המציא לא מצליח לשחרר את הילד מהמסך. רק  חווית הילד בשימוש במסך באופן מוגזם מביאה את השינוי שאליו מייחלים אבא ואימא.

"לפיד השלום" מאת דורון ארז. איורים נפלאים: אבירה דאס. הוצאת "ספרית דורון עפרון", 24 עמודים. מחיר לצרכן 79 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים וכן באתר המחבר www.doronerez.org.il
                       




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה