יום חמישי, 17 בינואר 2019

ספר ילדים חדש: "קסם השמחה"


ספר ילדים חדש: "קסם השמחה" מאת איריס דהן



                                                                                             

בספר הילדים "קסם השמחה" שכתבה ואיירה איריס דהן, ושיצא בהוצאת הספרים "אוריון", נמצא סיפורה של ילדה שעוברת מסע לגילוי הכוחות הטמונים בה. בעזרת חיבוק אוהב, חיבור לטבע, ליופי והקשבה ללב היא מגלה שוב בתוכה את קסם השמחה. בבסיס הספר האמונה כי מתוך החיבור לייחודיות שלנו ולרצון הלב נוכל ליצור את המציאות הטובה ביותר בשבילנו. הספר מעביר מסרים עמוקים על חשיבות הרצון, מהי שמחה וכיצד אנו יוצרים את המציאות שלנו.

יש משהו טבעי בשמחת החיים המתפרצת של ילדים, ממש כמו גיבורת הספר - הם מתעוררים כל בוקר ליום חדש ומצפים בהתרגשות למה שעתיד לעבור עליהם. בניגוד למבוגרים, שניסיון חייהם מוביל אותם להנמיך את הציפיות להתרגשות ביום חדש, העובדה שבשביל ילדים צעירים העולם הוא מקום שלא מפסיק להפתיע ולחשוף בפניהם את צפונותיו הופך כל מאורע לחוויה מסעירה, אך גם בחייהם יש רגעים בהם השמחה מתפוגגת. מטרת הספר ליצור חווית קריאה משותפת להורים ולילדים ולדון בדרך בה יכול הילד להתמודד עם אותם רגעים ולהשיב את השמחה.

בגווני פסטל ובאיורים נאיביים ותמימים צובעת מחברת הספר איריס דהן את סיפורה של ילדה צעירה שמאבדת את השמחה ומגלה אותה מחדש. הקוראים מלווים יום אחד בחייה של ילדה שמתעוררת לבוקר חדש ומצפה בהתרגשות לדברים שיביא עמו.

הספר כתוב בגוף ראשון מבעד לעיניה של הילדה הצעירה שפונה ישירות אל הקוראים בני גילה. הסיפור מדבר בגובה עיניהם של הילדים ומאפשר להם להיות שותפים לחוויה שלה באופן בלתי אמצעי. פנייה זאת מעוררת בילד הזדהות ויכולה להוביל לדיון עם המבוגר, שקורא באוזניו את הספר, על החוויות השונות שעבר במהלך היום ולהזכיר לו לשאול את עצמו מה הרצון שלו ולבחור במה שנכון עבורו ועושה לו טוב. 

מתאים לילדים מגיל 4.

איריס דהן, (57), נשואה ואם לשלושה ילדים. מתגוררת במדרשת בן גוריון בנגב. מטפלת באנשים, הילרית. "בטיפול אני מלווה את האדם בתהליך בו הוא לומד להכיר את עצמו ואת כוחות הריפוי שבו ומתעורר לגלות את המתנות שקיבל ואת הייחודיות שלו ולהביאן לעולם. בטיפול יכול האדם להתבונן פנימה ולגלות - מי אני מעבר לדפוסים ולהרגלים הישנים, מעבר למה שמצפים ממני או מה שאני חושב שמצפים ממני? מהם רצונות הלב האמיתיים? ומהו האור המיוחד שלי?. בבסיס הגישה שלי האמונה שיש בכל אחד מאיתנו טוב ואור פנימי ששואף לקבל ביטוי ולהתגלות. בטיפול מכיר האדם את הטוב הזה בתוכו ומתרגם אותו לאמונות ולבחירות חדשות שמובילות להתנהלות אחרת בחייו. תהליך זה לא תמיד קל היות שהפחדים והחששות שלנו קופצים ומתעוררים כשאנו רוצים לעשות שינוי. זהו תפקידם - לשמור ולהגן עלינו. נוח לנו להישאר ב"הרגל" - באזור הנוחות שהוא בטוח גם אם כבר אינו מתאים לנו. בעדינות ובקצב המתאים, אני עוזרת לאדם להרגיע את פחדיו, למוסס את החסימות, לוותר על דפוסי חשיבה שלא משרתים אותו יותר ולגלות את האיכויות והחוזקות שלו שהיו שם כל הזמן, כמו אומץ, חוכמה, יצירתיות, קבלה, רכות ואהבה ולאפשר להן לקחת אותו בדרך חדשה. דרך אמיתית ונכונה להווייתו הטבעית".

"המתנה שקבלתי היא יכולת הקשבה, הכלה, אמפטיה ואינטואיציה חזקה שמאפשרת לי להביט פנימה אל לב האדם שמולי, לראות את הפוטנציאל הגלום בו, את הטוב והייחודיות שבו ומשם ללוות אותו במסעו להכיר את היופי הזה בעצמו".

"הטיפול נעשה באמצעות שיחה שמלווה בהילינג שמחבר את האדם ללב ולכוחות הריפוי שלו. הוא צולל לעמקי נפשו ויכול לראות את המתחולל בו ממקום נקי שעוקף את השכל והפחד. כשהוא מסכים לזהות את הפחד או האמונה החוסמת שלו ולשחרר אותה, קורה הריפוי שמגיע מאנרגית הבריאה ומתאפשר מתוך הבחירה, הכוונה והתפילה המשותפת של שנינו.

הספר מביא עמו קסם באמצעות המילים, הדמויות, הציורים, הצבעים ולוקח את הילד לעולם שבו הכול אפשרי! מחזיר לו את הכוח, את שרביט הקסמים באמצעותו הוא יכול ליצור מציאויות טובות ונעימות שמביאות לחייו הנאה ושמחה. הוא לא תלוי במציאות - בילדה זעופת פנים, בחברים כעסנים, הוא מחליט. הוא בוחר עם מי לשחק, איך להגיב ואיך להרגיש. במקום להיפגע ולהיעלב, אפשר לבחור להרגיש חזק, אמיץ, יוצר, אוהב, שמח. באמצעות החיבור למה שאני אוהב ורוצה להיות ולעשות כרגע בשילוב דמיון ותעוזה אני יוצר מציאות פנימית שטורפת את הקלפים ומאפשרת לעולם להביא אל חיי אפשרויות אחרות, שמחות ומיטיבות". 

איריס דהן מסכמת: "המטרה שלנו היא לגדל ילדים שיודעים שהם טובים כמו שהם. משוחררים ושמחים לחיות את חייהם בפשטות ובאומץ ומפיצים סביבם אור ושמחה. להיות השראה לאחרים, לעשות מה שטוב להם וללכת עם האמת שלהם. ילדים אלה גדלים להיות מבוגרים שהולכים בדרך האמת שלהם ומביאים לעולם את האותנטיות שלהם, את הייחודיות שלהם. הם מחוברים לצרכים ולרצונות שלהם ולא לאלו של אחרים. הם יוצרים, משפיעים ואוהבים ומפיצים מתוכם את קסם השמחה!"

"קסם השמחה" כתבה ואיירה איריס דהן. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 49 ש"ח, מתאים לילדים מגיל 4 ובכלל. מנוקד. להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

                       





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה