יום שלישי, 22 בספטמבר 2020

ספר חדש: הרהורים

 

ספר חדש:

הרהורים מאת אריה רייזל





 

"הרהורים" מאת אריה רייזל בהוצאת "ספרי ניב", הוא שם לא מחייב. אין בו לקבוע רעיון מסוים או לתמוך באג'נדה מסוימת בנוקשות. יום יום והרהור משלו. גם לכם הרהורים דומים. העלאתם על הכתב תצביע כי רבים מהנושאים החיוניים אינם נדונים כלל. יש להעלותם לדיון ציבורי מקיף וזהו זה תפקידכם.

בספר זה נהרהר ביחד בעניינים ציבוריים ונגלה את הדברים הבאים: התקשורת היא המכתיבה את סדר-היום הציבורי. באותם עניינים שהעלתה היא מביאה מגוון של דעות, היוצר בציבור את הרושם שהתקשורת פלורליסטית, ולא היא; בהפניית תשומת הלב הציבורית יש משום הסתרה של נושאים אחרים ראויים; יש עמדה פוליטית בהפניית תשומת הלב הציבורית לנושאים או באי-הפנייתם; התקשורת אינה מייצגת את הציבור בישראל, אלא מובילה אותו בשלשלות. רק הטוקבקים מייצגים את צורכי הציבור ומהווה איזון מה לתקשורת.

עיון בספר יגלה שהתקשורת אינה מביאה לידיעת הציבור עניינים ציבוריים רבים, ושעניינים ציבוריים אחרים מובאים במנות יתר ובכך חוסמים דיון ציבורי בנושאים אחרים. אם אינך רוצה להיות "סטטיסט" של התקשורת, אנא עיינו בספר, והרהורים כגון אלו יתעוררו אף בכם.

עו"ד אריה רייזל: "הספר כולל אוסף מאמרים יומיומיים, שנכתבו מאז שנת 2002 לערך. הספר אינו מבטא רעיון מסוים בתחום כלשהו. כל יום והרהור משלו. יש והכתבות, אינן שגרתיות. הכתבות מאפיינות הרהורים שונים בנושאים שונים. לרבים בציבור יש הרהורים דומים. בדיעבד, חולקו הכתבות לחמישה פרקים: ביטחון, פוליטיקה, דרך ארץ (עניינים שאינם מאפיינים דווקא את החיים בישראל), דת, משפט, מודיעין".

 

"הרהורים" מאת אריה רייזל. הוצאת "ספרי ניב", 573 עמודים. מחיר לצרכן 100 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/.  

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה