יום שני, 12 באוקטובר 2020

ספר חדש: עד שיפוח היום

 

ספר חדש:

עד שיפוח היום מאת רחלי בן-צור





 

כשדיברתי איתו, הוא פיהק בקול, שאל אותי בלעג אם אני רוצה להמית אותו משיעמום, וציווה עליי לשנות מייד את הסוף. האיש חסר הסבלנות הזה הוא למעשה בן דמותו האנושית של יצור עלום וכול יכול שלפניו עמדה משימה אותה נשלח לבצע, והסוף שדרש ממני לשנות סיים סאגה פתלתלה הנעה על שני צירים מקבילים, במהלכה נהפכת הקערה על פיה.

"עד שיפוח היום" מאת רחלי בן-צור בהוצאת "ספרי ניב", הוא רומן המתרחש בפריז באביב של שנת 1785. לפתחה של המהפכה הצרפתית ועל רקע שלטונם של מארי אנטואנט ולואי ה־ 16 מתפתח רומן מסעיר, אירוטי ויוצא דופן בין ראש עולם הפשע בצרפת ובמדינות מערב אירופה ובין עלמה חפה מכל חטא. האיש יפה תואר ודון־ ז'ואן כובש לבבות וגם גבר אכזר, חסר מעצורים, פושע ממולח וחד לשון, עשיר מאוד ובעל קשרים עם בית המלוכה ועם מוסדות השלטון בצרפת. האישה צעירה, יתומה ויפהפייה, חסרת כול, טובת לב ותמימה.

הוא ארמנד ד'ארסו, המכונה בפי כול "השטן". היא איסמרלדה לישצ'ינסקה, שמכריה העניקו לה את השם "המלאך". היא אוהבת אותו, וכשהוא דוחה את אהבתה הוא מנמק: "חוה היא המפתה. תארי לעצמך. בסך הכול הציעה לו, לאדם המטומטם, פרי רקוב, והוא גורש מגן עדן. דמייני לעצמך מה יקרה לאדם, לגבר, אם יתפתה לאהבת הזונות. אם בשל פרי גורש מגן עדן, הרי בשל אהבה ימצא עצמו בגיהינום!. וכשמדובר בקשר ביניהם, ללא ספק ידע מה הוא אומר.

 

"עד שיפוח היום" הוא רומן הביכורים של רחלי בן-צור, תושבת השרון. נשואה ואם לבן בוגר, סאטיריקנית שפירסמה עד כה סאטירות ברשתות החברתיות והתפנתה רק עתה להוציא לאור את הספר שלפניכם, או, כדברי אחד מגיבורי הרומן, "לברוא ולהרוס עולמות".

 

"עד שיפוח היום" מאת רחלי בן-צור. הוצאת "ספרי ניב", 455 עמודים. מחיר לצרכן 80 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה