יום רביעי, 21 באוקטובר 2020

ספר חדש: אלברט מאת נועה משפטי

 

ספר חדש:

אלברט מאת נועה משפטי






"בלילה האחרון חלמתי שאני בן אדם. התעוררתי לבוקר מופלא לצד אישה יפה, כשמגע גופה הנעים מלטף את עורי מתחת לשמיכה ועושה חשק לא לקום מהמיטה לעולם. ליטפתי את שערה המתולתל שהחליק בין אצבעותיי בעודי מנשק אותה בעדינות על שפתייה הרכות". (מתוך הספר)

"אלברט" מאת נועה משפטי בהוצאת "ספרי ניב", הוא רומן מקסים ומרגש, המזמין אתכם להיכנס באמצעותו לתוך מעייניו של הכלב העמוק בהיסטוריה, אלברט. בספר מתוארת מערכת היחסים בין אלברט לעולם, לכלבים שונים מפרקים בחייו, למשפחה הראשונה והשנייה וגם לנער מתבגר שגם חושף אותנו בטעימות לעולמו כנער מתבגר נגד כל העולם. מחשבותיו של אלברט שמהדהדות את מחשבותינו, מרעידות את כל מה שחשבנו שהוא נכון. אמת גלויה ומוסתרת אל עבר הקורא, המשאירה מקום לדמיון, אם לא יחביא אותו מאחור. לבוא נקי ולצלול לתוך עיניו של אלברט.

 

"האירועים השונים מתוארים מנקודת מבטו של הכלב ממש כאילו היה אדם החווה אותם, אך בתוספת הזווית ה'כלבית' מתקבלת כאן תוצאה מהנה ומעניינת במיוחד, לא תמיד אופטימית (שכן בחיים האמיתיים כלבים לא זוכים תמיד לחיים מושלמים) ובגדול – הכותבת 'משתמשת' בקונספט הזה כדי להציב מראה בפני הקורא, או בפני החברה, ולמעשה מדמה כיצד נראה העולם מעיניו של כלב, בפשטות, בצורה לא מוגזמת, אלא באמצעות הצגת הדברים כפי שהם – וכך לאפשר לקורא להחליט עם מה הוא יוצא מהסיפור יוצא הדופן הזה"  - יובל ניסני, לקטור ראשי, הוצאת ספרי ניב.

 

נועה משפטי, בת 20 , מתגוררת ביפו. כלבתה דולי הגיעה לבית הוריה כמה ימים לפני שנולדה. במהלך עשר שנות חייה הראשונות שימשה דולי עוגן לנועה ברגעים קשים בחיים, העניקה לה אוזן קשבת בעת תהפוכות הנפש ובזמני הבכי, ועטפה אותה ברכות מחממת כשהרגישה לבד. הספר מוקדש לדולי. הוא לא מספר עליה אבל הוא מוקדש לה. נועה תמיד מצאה במילים מקום לפריקה מהרגע הראשון שחוותה טראומה בתור ילדה, במהלך החיים הכתיבה הצילה אותה הרבה פעמים וגם היום כשהיא מתמודדת שוב עם חיים לא פשוטים כחיילת משוחררת בתקופת הקורונה.

בימים אלה נועה משפטי ממשיכה בכתיבה. היא כותבת עוד שני ספרים, אחד ספר בקטגורית המדע בידיוני כשכלבים מככבים בו כמובן והשני הוא ספר טיפול פסיכולוגי שהיא עושה לעצמה תוך כדי כתיבה.

 

"אלברט" מאת נועה משפטי. הוצאת "ספרי ניב", 114 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה