יום שני, 12 באוקטובר 2020

ספר חדש: בתוך קולות

 

ספר חדש:

בתוך קולות מאת אירית דברת





"בתוך קולות" מאת אירית דברת בהוצאת "ספרי ניב", הוא רומן מרגש, רומן לירי ואינטימי שהוא גם סיפור של מסע פנימי, וכוחו טמון בעיקר ביכולת לחדור לעומק התודעה של שירה, גיבורת הספר, ולספר את סיפורה בקול אישי וחושני.

 

כשחייה נעצרים ושירה מחפשת מה יהיו חייה הלאה, תחושה פנימית מכוונת אותה לנסוע רחוק מכאן כדי להתחקות אחר חייה של סבתהּ, לאסוף את מה שהיא יודעת מהסיפורים שסופרו לה, ומתוך מה שהיא משלימה בדמיונה, לעשות סרט עלילתי על חייה. שברי זיכרונות, ריחות וקולות מחייה שלה מתעוררים לחיים במהלך חיפושיה של שירה אחרי העבר של סבתא אירה וכתיבת התסריט, והם נאספים אל הסיפור השלם הבנוי כחלקי פאזל, שרק החלק האחרון בו – לכשיונח – ישלים את הספור כולו.

 

"אני רוצה לנסוע!" סיפרתי לה. היא התבוננה בי שותקת. מבט שואל.
"
אני הולכת לחפש את העקבות של סבתא שלי. את הסיפור שלה. אני רוצה לכתוב אותו, להמציא אותו מחדש. לעשות סרט!"  "סרט?!" "אולי, נראה". "יש לך מספיק חומרים לסרט דוקומנטרי?!" תמהה. " לא סרט דוקומנטרי, סרט עלילתי…" (מתוך הספר)

"עם 'בתוך קולות' לאירית דברת הזדמרו בי שורותיו של בורחס: 'לעיתים בין הערביים מביטות בנו אי אלו פנים מעמקו של ראי; המגלה לנו את פנינו אנו. ('אמנות השירה') קולה של אירית דברת – יוצרת מקורית בעלת קול אישי וייחודי – מדבר אלינו, הקוראים, מהפנט, אוחז בנו וסוחף אותנו לצאת יחד איתה ועם הסיפור שטוותה מסע האישי הפנימי שלנו. זוהי יצירה רבת-הדהודים, ואני פסעתי בה באיטיות דרוכה וקשובה משפט אחר משפט ושורה בעקבות שורה. באיטיות רבה – ובו-זמנית – בצעדי ריקוד" - פרופ' אברהם שפירא (פצ'י)

אירית דברת, תושבת גבעת עדה, בעלת תואר שני בלימודי מגדר בשילוב אומנויות, במאית תיאטרון ומנחת קבוצות. "בתוך קולות" הוא ספרה השני. ספרה הראשון, "שם רגלי מוליכות אותי", ראה אור בשנת 2015.

 

"בתוך קולות" מאת אירית דברת. הוצאת "ספרי ניב", 348 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה