יום שני, 7 בספטמבר 2020

ספר חדש: זֵן ג'אגלינג - שבע תובנות על מולטי-טסקינג ותשומת לב

 

ספר חדש:

זֵן ג'אגלינג

שבע תובנות על מולטי-טסקינג ותשומת לב

מאת עודד זהר





אנו חיים בעידן של מולטי-טסקינג. כל אחד ואחת מאתנו נדרש לטפל במקביל בכל-כך הרבה דברים! בבית, בעבודה, בלימודים, בכביש או במסיבה. תשומת הלב שלנו מוסחת כל הזמן מגירויים שונים ומגוונים שמגיעים הן מהסובב אותנו והן מתוך ראשנו חסר המנוח. אנו ממקבלים (פועלים במקביל) היום יותר ממה שמקבלנו אי פעם, הן בחיינו הפרטיים והן בהיסטוריה של המין האנושי.

עודד זהר בספרו "זן ג'אגלינג" שיצא לאור בהוצאת "ספרי ניב",  פורש בפני הקוראים את תמונת המצב העדכנית של תופעת המולטי-טסקינג כפי שהיא מצטיירת במחקר הקוגניטיבי, מדעי המוח ובמקורות ידע רבים נוספים. הספר מגדיר את סוגי המולטי-טסקינג השונים, את המיתוסים על הנושא ואת תופעות הלוואי הבריאותיות, הפסיכולוגיות, החברתיות, הארגוניות והתרבותיות שאנו חווים שנגרמות כתוצאה מנטייתנו למקבל. כדי להתמודד עם הבעיה, מוגש לקוראים מודל "זן ג'אגלינג" שמבוסס על תהליך הלמידה של אמנות הג'אגלינג בשלושה כדורים. מהמודל נגזרות שבע תובנות ליישום בתרגול עצמו ובסביבת המולטי-טסקינג היום-יומית. הספר כולל גם את מודל "פיקח-חכם", כלי מעשי להתמודדות עם הסחות דעת חיצוניות ופנימיות.

נדמה כאילו אמנות הג'אגלינג הייתה תמיד מטאפורה למולטי-טסקינג. למעשה, לג'אגלינג בכדורים ולג'אגלינג במשימות או במחשבות יש הרבה מן המשותף, והם מפעילים מנגנונים דומים במוחנו. מתוך כך, הופכת אמנות הג'אגלינג לכלי הדרכה רב עוצמה שלא רק מסביר מהו מולטי-טסקינג, אלא גם מציע פרספקטיבה רעננה ודרכי ההתמודדות אפשריות עם מולטי-טסקינג במצבי היום-יום.

כדי לסייע, מצורף לתרגילי הג'אגלינג השונים קוד שמפנה לסרטוני הדרכה שצולמו במיוחד לקוראים.

הספר מיועד לכל מי שתופעת המולטי-טסקינג נוכחת בחייו ומודע לקשיים הנלווים אליה. הוא נכתב במיוחד לאנשי מקצוע שהתופעה מעניינת אותם - מנהלים ומפקדים, יועצים ואנשי פיתוח ארגוני, פסיכולוגים ומטפלים, אנשי הוראה וחינוך, תקשורת ודומים להם. בספר ימצא עניין כל מי שמחפש דרכים יעילות להתמודד עם הקשיים האלה, הן ברמת ההבנה והן ברמת המעשה, וגם כל מי שרוצה ללמוד את אמנות הג'אגלינג, וכן, בוודאי שיש קשר בין הדברים.

עודד זהר יועץ ארגוני, מומחה ללמידה חווייתית, בעלים של חברת ההדרכה "זהר - חוויות למידה". עודד הוא בוגר אוניברסיטת תל-אביב בניהול ותקשורת ובוגר התוכנית לייעוץ ארגוני במכון אדלר. בין הכשרותיו הנוספות הוראת יוגה בשיטתו של ב.ק.ס. איינגאר, אימון לחדשנות, פסיכולוגיה קוגניטיבית, NLP ,  תקשורת מקרבת וגישור. 

"זן ג'אגלינג – שבע תובנות על מולטי-טסקינג ותשומת לב" מאת עודד זהר. הוצאת "ספרי ניב", 239 עמודים. מחיר לצרכן 89 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה