יום ראשון, 14 באפריל 2019

שירתה אמונה תודעתית


"ספר חשוב ומרגש מאד!!" - המשורר אליעז כהן
"ספר מיוחד במינו... מבנהו החריג המשלב בחופשיות בין סוגות לשוניות שונות, יוצר ספר מרתק, המבקש הרהור לאחר כל משפט" - קציעה עלון

שירתה
אמונה תודעתית
מאת: צקי רפאלוביץ'
עורכת: ד"ר שילהב קסט
בית עקד ספרים
******
175 עמודים, 86 ש"ח



תום
בחשיפתו עוֹצמתו נוכחת
שיחתו פולחת כחץ מרחבים
נשמע הוא
שתיקתו

מלבושיו – שקופים
אורו – מקור חיים

קיומו – השראה.

מהי אמונה תודעתית. כיצד יכול אדם להאמין באופן זה. שירתה של התודעה הערה היא לבו של ספר זה ומהווה קריאה רמה להתבוננות פנימית אחרת. בספר שירה והגות ייחודי זה זוכה הקורא, הצולח את מבני השיר והשיחות הכלולות בו, לתובנות מעמיקות, אוניברסליות ביסודן ועם זאת אישיות, פולחות לב. הדובר בטקסט נע בין מימדים בהירים ושקופים ובעשותו כן רושם הוא גוונים, צלילים וקווי מתאר לחשיבה חדשה על מהותה ותפקידה של השירה כיום.
                                                                            ד"ר שילהב קסט

זהו ספרו הראשון של צקי רפאלוביץ' האוגד בתוכו את אסיף חייו הבוגרים כשירה המפגישה אמונה ותודעה, ומהווה ביטוי למפגשם האוטנטי של השניים בחיים.


דמיון
כשהדִמיון פותח שערהאמת משתקפת. מופעים רבים לה
המשתקעים בנו לעד, עד כי האמת ניעורה בפנינו.
סוֹדנו נגלה, הכֹל קיים ובחדוות היצירה ההִיווצרות נגלית.
בהשיבנו אותה למקורהצבעי הקשת עולים.
הוספנו ירוקסוֹד נולד, קורא לבעלי התשוקה
להישיר מבט.
האש
משיבה שמחה.

תגובות קוראים

"אמונה ותודעה הן 2 קצוות של שרשרת פוטנציאל אינסופי. כאשר הן מהדהדות זו לזו, הן יוצרות טבעת בתוכה מתגלה, כל פעם מחדש, בריאה הלכה למעשה. צקי, ביכולת לוליינית מרהיבה,  מפגיש את שני הקצוות,  כל פעם במימד שונה, ובורא מציאות עמוקה שמזמינה לראות אחרת, להיות אחרת.
שירתו מאתגרת את פני האישיות כדי שנוכל, הקוראים, לפגוש את פני המהות שלנו.
מפתחות אור צבעוניים הניח לפנינו כדי שנוכל לפתוח ולטפס."
                                                                             דוקטור ברכה קליין תאיר

"סיימתי קריאה ראשונה של ספרך בהשתאות על עוצמת ההתגלות והיכולת להביעה באופן כה בהיר ואותנטי. התפעמות על הראיה הקוסמית של אני-אתה, תחושת השותפות של חלקים היוצרים את השלם. תחושת האור החדש המוזרם עתה לאנושות להתעוררות והתחדשות וההכרה ברשתיות שאנו מהווים ובעל סוף אליו אנו משתייכים.."
                                                                                                     יהודית פלד

"צקי פותח לבבות ומעניק חום והתרגשות במילותיו העדינות.. אני מודה כל פעם מחדש למפגש העמוק עם המילים ההופכות למנגינת המהות..."                              אורלי בכר


"נהניתי מאוד ויישר כוחך על היצירה היפה"                                            צדוק עלון


צקי רפאלוביץ' – הערות ביוגרפיות
יליד פ"ת 1953 עוסק למעלה מעשרים שנה בניהול משאבי אנוש, ייעוץ ואימון של מנהלים ואירגונים עסקיים. אחרי הצבא הפך לחבר קיבוץ רביבים שבדרום. לאחר 23 שנים, עזב את הקיבוץ יחד עם משפחתו ועבר להתגורר בעיר מודיעין בה הוא חי כבר למעלה מעשרים שנה.
הוא למד באקדמיה במגמת פילוסופיה יהודית וכללית ושם התוודע לראשונה למשנתו של מרטין בובר איתו הוא "משוחח" מזה 30 שנה. משנתו של בובר פרשה בפניו את נתיב חייו בשיח וצלילה לסוד הדו-שיח. מאז כל עיסוקו המקצועי מתמקד ביצירת דו-שיח עם אנשים, מנהלים וארגונים ליצירת מרחבי עבודה בשבילם, למימוש הפוטנציאל הגלום בהם ולמציאת הטוב והמיטיב להם ולסביבתם.
נשוי ואב לשתי בנות.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה