יום חמישי, 11 באפריל 2019

"ניצחון בלתי אפשרי" מאת אנטולי רובין


ספר חדש:
"ניצחון בלתי אפשרי" מאת אנטולי רובין

מהתופת של גטו מינסק לזוועות של מחנות סיביר


האם תוכלו לראות בדמיונכם נער מתבגר נזרק לבדו אל מסע זוועות, שורד אותו מבלי לאבד צלם אדם, וממשיך הלאה מתוך נכונות לעשות הכול למען אלה שנותרו מאחור? "ניצחון בלתי אפשרי" מאת אנטולי רובין בהוצאת ספרי ניב, מביא את סיפורו של האישי של המחבר, אדם שקורות חייו מנעוריו המוקדמים מגלמים בתוכם את הטרגדיה שפקדה את עמנו בשואה ולאחר מכן את רדיפות היהודים בברית המועצות ואת מחנות העבודה בסיביר.

אנטולי רובין נולד בשנת 1927 במינסק בירת רוסיה הלבנה. בשנת 1941 הרגו הגרמנים את כל משפחתו והוא נשאר לבדו בגטו, עד להשמדת יהודי גטו מינסק. משם ברח לכפר שבו מצא מקלט כשהוא מתחזה לנוצרי. בשנת 1946 עלילה אנטישמית גורמת למאסרו הראשון, הוא נידון ל-5 שנות עבודות פרך בסיביר. בסיועה של דודתו ששרדה את המלחמה, הוא השתחרר לפני הזמן, חזר למינסק ולמד במכון לתרבות הגוף. היחס האנטישמי אליו, נטע בו רגשות ציוניים והוא התחיל לפעול להשגת מידע על ישראל.

עקב פעילותו הציונית נאסר בשנית בשנת 1958. כתב האישום נגדו כלל בתחילה ניסיון לרצוח את חרושצ'וב, תעמולה ציונית, קשר עם שגרירות ישראל וליבוי הלכי רוח לאומניים. נפסקו לו  לשש שנות מאסר במחנות במורדוביה. לאחר שחרורו, חזר למינסק לפעילותו הציונית וכמעט נאסר  בשלישית, כאשר קבל היתר לעלות ארצה בשנת 1969.

אנטולי עלה ארצה ב-1 במאי 1969 ומיד הצטרף לקבוצה של פעילים למען מאבק גלוי לפריצת שערי העלייה מברית המועצות ולמען מאבק גלוי לשחרור יהודי ברית המועצות וזכותם לעלות לארץ ישראל.
.
לפרנסתו החל ללמד חינוך גופני, ותוך כדי כך הוא כתב על תלאותיו ועל כך קבל את הפרס הראשון על החיבור "דרכי לארץ ישראל" מידי הנשיא קצב. ספרו זה תורגם ונקרא  "מגפיים חומים מגפיים אדומים – מגטו מינסק עד מחנות סיביר" (דביר, 1977).

בשנת 1972 נשא אנטולי את ד"ר קרני ז'בוטינסקי, בתו של ערי ז'בוטינסקי ונכדתו של זאב ז'בוטינסקי, פסיכיאטרית, לשעבר נציבת הקבילות לחוק ביטוח בריאות ממלכתי.   

בשנת 2012, תשע"ב, נמנה בין ששת מדליקי המשואה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה.

אנטולי רובין נפטר ב- 16 בינואר 2017 ונקבר בבית העלמין שבקריית ענבים.

קרני רובין: "מאז ומתמיד ידעתי כמה חשוב היה לאנטולי שסיפורו יראה אור, כדי שתיוותר אחריו עדות אישית על הטרגדיה שפקדה את עמנו, לא רק בשואה, אלא גם אחריה תחת המגף הסובייטי. עדות זו, כך קיווה, תהווה אבן דרך לדורות הבאים, ובפרט לבני הנוער. מאז פטירתו, ב-16 בינואר 2017, נאבקתי על כך שספרו זה יצא לאור בשנית. אני מברכת על כך שמאבקי הצליח לאחר שכתובו על ידי הסופרת גלילה רון־פדר-עמית לה נתונה תודתי".

"ניצחון בלתי אפשרי" מאת אנטולי רובין. הוצאת ספרי ניב. 237 עמודים. מחיר לצרכן 78 שקל. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ או בחנויות הספרים המקוונות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה