יום ראשון, 21 באפריל 2019

נביא ולא נביא מאת אליעזר היון


ספר חדש:

נביא ולא נביא מאת אליעזר היון

מאחורי הקלעים של הדרמה החברתית בתנ"ך





האם ייתכן שילדיו הקטנים של פושע יהודי נשרפו עמו בחסות המשפט העברי? למה התנקש אהוד בן גרא בחייו של 'המלך השמן' בחשאי? מה עשה המלך יהוא מיד אחרי שאיזבל הושלכה מהחלון? מי היה חיאל בית האלי, שסיפור חייו מתואר בפסוק אחד בלבד? מה הפך את אחאב לגדול מלכי ישראל?

הספר "נביא ולא נביא – מאחורי הקלעים של הדרמה החברתית בתנ"ך" מאת אליעזר היון בהוצאת אלומות מבית "דני ספרים", מבקש לפענח את הסודות שמסתתרים מאחורי הדמויות המרתקות, שלקורא הפשוט בתנ"ך ניכרות רק פניהן הגלויות. כקודמו, מלך ולא מלך – רב המכר שזכה לשבחים רבים – טוען ספר זה שקריאה חוזרת ונשנית בדרמות החברתיות, שטלטלו את הדמויות התנ"כיות, עשויה לחשוף משמעויות נסתרות בעולם של גיבוריו.

אין בספר זה אירועים מחוץ לעולם התנ"ך, אך הקריאה המחודשת של הסיפורים תיטע בקורא הרגשה של היכרות ראשונית – כאילו זו לו הפעם הראשונה שבה הוא נתקל בדמותם של גיבוריו, גיבורי התנ"ך.

אליעזר היון, בוגר ישיבות ליטאיות, דוקטורנט ומרצה לסוציולוגיה באוניברסיטה העברית, עיתונאי ובעל טור זה כ-11 שנים באתר ynet יהדות.


"נביא ולא נביא – מאחורי הקלעים של הדרמה החברתית בתנ"ך" מאת אליעזר היון. הוצאת אלומות מבית "דני ספרים". 208 עמודים, מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il          





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה