יום רביעי, 17 באפריל 2019

"לפעמים האדם יודע" מאת תמרה סלע



"לפעמים האדם יודע" מאת תמרה סלע




"חשתי התרוממות רוח בלתי מוסברת, שמחת חיים - כך סתם. לא כתבתי, לא הפקתי, לא הפגנתי מצוינות, לא מיוחדות, לא גרמתי גאווה למשפחתי, לחבריי, למולדתי גם לא לבוראי. לא התאמצתי, לא כיכבתי, לא עשיתי עבודה פנימית במודע, רק הייתי אני בלא לתת הדעת על משמעות קיומי".  כך מדברת אלינו תמרה סלע, אישה שמסע חייה המרתק נפרש בפנינו בספר הפיוטי "לפעמים האדם יודע", שיצא בהוצאת ספרי ניב.

תחילת המסע בוורשה רגע לפני המלחמה, ימים זוהרים של תינוקת במשפחה צעירה ובעלת אמצעים. רק שנה אחת של בטחון וחום שלאחריה התהפך העולם : האב גויס לצבא הפולני ועקבותיו נעלמו. האם החלה בנדודים עם התינוקת שלה אל הלא נודע. הוריה הופכים כל אחד בדרכו למאורות הגדולים של חייה. אמה, אשה מופלאה, אמיצה ובעלת תושייה ויושרה שאין כמותן, מצליחה לצאת מכל מצב חסר תקווה ולשרוד את הגרמנים ואת הרוסים. אביה שאבד "פוגש" את תמרה במדבר והופך להיות השראה לעולמה הרוחני העשיר, שמאפשר לה הסתכלות מאד חד פעמית על חיינו, משמעותם ומה שקורה מעבר להם.

שלא כדבריה, הופכת תמרה לאשה כותבת, מפיקה אירועים רוחניים ואחרים, מפגינה מצוינות, מהווה מקור גאווה לכל מי שהתמזל מזלו לפגוש בה, ועוסקת תדיר במשמעות הקיום. לאחרונה עשתה מסע שורשים אל ערש חייה, התחברה לחוויות נשכחות והאירה בתוכה את השנים האבודות
שבעת חלקיו של הספר מאופיינים בתחושת ידיעה פנימית הנובעת מקשר מופלא בין תמרה לבין אנשים, אירועים ועולם הרוח.

כמו אישיותה, כך גם כתיבתה של תמרה מלאה באור פנימי, במוסיקה שמימית ובטוהר. שוב אנו נוכחים כי גורל מאתגר יכול גם להצמיח אהבת אדם, שמחת חיים ויכולת יצירה.  

"אני יוצאת לשחזר ולתאר את המסע שלי. הולכת לאור העקבות שהשארתי, אשר הותירו חותמם בדרכי. לעיתים עומדת באי-ידיעה מאפשרת, הנפתחת לגילויים חדשים, המייצרת קשרים עם עולמות אחרים. חיי ניזונים מזיכרונות, ממגע עם העולם המוחש ועם ממדים שמעל. יום אחד, אמא הנמצאת איתי, התינוקת, במסתור בדיר חזירים, רואה מרחוק חיילים גרמנים מכתרים נערים יהודים וחובטים בהם באלות. אמא... רצה לכיוון האירוע ונעמדת בתווך במלוא נוכחותה. המפקד עוצר, מרים ידו ושואל: ״מי את?״ - ״mench eine been Ich״ ״אני אדם״. לימים שאלתי את אמא: ״איך העזת לחדור אל לב הסכנה?״ ואמא, במבט מהורהר אמרה: ״לפעמים האדם יודע״. (מתוך הספר)

תמרה סלע, לומדת, מלמדת, מחנכת: פילוסופיה, פסיכולוגיה, תיאטרון, תנועת הגוף, ייעוץ חינוכי, עבודה פנימית, מודעות, תודעה ו״איזון חיים״. מטפלת רב תחומית בממדים משתנים, ולעיתים כותבת, כותבת גם שירים.  "לפעמים האדם יודע" הוא ספרה השני. ״ספירלה״, ספר שיריה הראשון יצא לאור בשנת 2015 בהוצאת פרדס.


"לפעמים האדם יודע" מאת תמרה סלע. הוצאת ספרי ניב. 182 עמודים, כריכה קשה, מחיר לצרכן 78 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים המקוונות במהדורה מודפסת או אלקטרונית.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה