יום רביעי, 12 בנובמבר 2014

לרעות יש כבר סבלנות

ספר ילדים חדש:

"לרעות יש כבר סבלנות" מאת דודי גרין


הסבלנות היא אתגר אמיתי

לרעות אין בכלל סבלנות. למי יש? כמה פעמים ביום אנו מבקשים מילדינו, או מעצמנו, לחכות, להמתין, להתאזר בסבלנות. רגע, עוד לא, חכה קצת, עוד מעט, כל אלה מילים וביטויים הדורשים אורך רוח, איפוק, המתנה - דווקא כשרוצים עכשיו ומיד! בעולם כה מהיר ודינאמי - הפכה הסבלנות לאתגר אמיתי ולמצרך נדיר.

ספר הילדים "לרעות יש כבר סבלנות" מאת דודי גרין, ובהוצאת "קוראים", מתאר  את סיפורה של הילדה רעות שמחפשת סבלנות ומרגישה שהיא זקוקה לה מאוד, באינספור מקרים: בתור למשחק, בציפייה ליום ההולדת, בנסיעה מתמשכת, בהמתנה לחופשה משפחתית בקיץ וגם כשהיא מחכה קצרת רוח לאח או אחות שייוולדו לה.  הספר הכתוב בחרוזים, מציע דרך מקורית, משעשעת וקולחת, להטמיע את מושג הסבלנות לתוך עולם המשפחה והילדים. בסיפור לובשת הסבלנות צורה מוחשית והופכת בת לוויה זמינה ורצויה - לרעות, ולכל מי שמחפש אותה בקוצר רוח, כי כבר אין לו סבלנות. הוא מוביל את ילדינו במסע גילוי עצמי של הסבלנות, במהלכו הם מבינים כי זו נמצאת בהם עצמם - אם רק יידעו לקרוא לה ואז היא תגיע ותעזור: "להקשיב  - עד הסוף, לעמוד בתור - ולא לדחוף, את מה שהתפזר -  לאסוף, וגם להמתין - עד שהכעס יחלוף".  (מתוך הספר)

הספר מתאר את נחיצות הסבלנות בנקודות זמן ובמצבים שונים בחיים. "כשרוצים דווקא עכשיו - ולא מקבלים, כשבאים למקום חדש - עד שמתרגלים, כשלא יודעים בדיוק - וקצת מתלבטים, ואפילו עד שמתפנים השירותים...".  (מתוך הספר)

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של יונת קציר, אשר הפיחה חיים בסיפור והוסיפה לייחודיות שלו.

הספר מיועד לגילאי 3-7 אך גם הבוגרים יותר ישכילו ללמוד ממנו.

הספר זכה בתו תוכן מטעם מכון אדלר המעיד כי נבחן ואושר על-ידי ועדת תוכן המורכבת מאנשי מקצוע בכירים מהמכון.




רוית גוטמן, ממכון אדלר כותבת בגב הספר: "בהומור ילדי, בחרוזים, ברגישות ובחינניות מפגיש דודי גרין את ילדינו - וחשוב עוד יותר אותנו ההורים - עם המילה הנחוצה כל כך 'סבלנות'. בכבוד רב, בגובה העיניים, בשפה בהירה - בשיח חובק עולם - מעביר הספר את הילדים את המסע אל הסבלנות, בסבלנות אין קץ. ספר מופלא".

דוד גרין, נשוי ואב ל-5, בעבר מעורכי העיתון גלובס, כיום בעלים ומנכ"ל של בית הוצאה לאור בתחום העיתונות. הוא עוסק כל השנים בכתיבה, ברובה עיתונאית, ובשנים האחרונות  בעיקר שירה וספרי ילדים.

"לרעות יש כבר סבלנות" הוא ספרו השלישי של דודי גרין. ספרו השני "לאביתר הכול מותר" שראה אור בפברואר 2014, הפך בתוך זמן קצר לרב-מכר. גם בספר זה שם המחבר דגש בעיצוב עולם שובה-עין ולב, המעביר לילדים ערכים ומסרים בדרך חווייתית, מעצימה ומעלה חיוך.   


ספר הילדים הראשון שכתב, "הסיפור המופלא על חיים מגבעתיים שהיו לו אזניים שהגיעו כמעט עד לשמיים" - מעביר אף הוא מסרים חינוכיים וחברתיים. הוא עוסק בקבלת האחר ובהפיכת חריגותו ליתרון מעורר הערכה והשתאות בקרב הסובבים אותו. בספר הופך האחר, השונה, החריג - למקור השראה ולדמות מופת. הספר הוקדש במלואו למטרות תרומה לקהילה. בקרוב ייראה אור במהדורה מחודשת. 

דודי גרין מספר כי הוא עובד על ספר נוסף אשר כמו קודמיו עושה שימוש במסגרת סיפורית מסקרנת ומשעשעת, כפלטפורמה להעברת מסרים ותובנות המעוררים מחשבה ושיח.    

לרעות יש כבר סבלנות מאת דודי גרין, איורים: יונת קציר, הוצאת הספרים קוראים, לגילאי 3-7, עמודים לא ממוספרים, מחיר לצרכן 45 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים, ובאתר ההוצאה http://www.korim.co.il










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה