יום חמישי, 25 ביוני 2020

דרוקי הדרקון לומד להרגע


ספר ילדים חדש:

דרוקי הדרקון לומד להרגע 

מאת נירית אברהמי



דְּרוּקִי אָהַב לָלֶכֶת לְבֵית הַסֵּפֶר,
אֲבָל כְּשֶׁרָצָה לְשַׂחֵק עִם חֲבֵרִים, קָרָה דָּבָר מוּזָר ...
הַחֲבֵרִים בָּרְחוּ מִמֶּנּוּ אַחֲרֵי זְמַן קָצָר.


"דרוקי הדרקון לומד להרגע" מאת נירית אברהמי בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר ילדים מקסים העוסק בשני נושאים חשובים ו"מדוברים": ויסות רגשי וכישורים חברתיים ועל הקשר בין שניהם. נושאים אלו מעסיקים הורים, אנשי חינוך וטיפול בשנים האחרונות.
הרבה פעמים כאשר אנו מבחינים בקושי חברתי אצל ילד תהיה לו לרוב גם בעיה בויסות רגשי.  לכולנו ישנה את מערכת ה- safe and social "חברתי והבטוח". כשאנו מרגישים מוגנים ובטוחים, אנו נמצאים במצב של איזון רגשי ולכן גם במצב של חברתיות. לעומת זאת, כשאנו במצב עוררות (עצובים/כועסים/פוחדים) אנו למעשה עוברים למצב הישרדותי, שבו נשתמש בבנ"ק התגובות ההישרדותיות שלנו (אנו בורחים/נלחמים או קופאים), במצב כזה אנו יוצאים מוויסות רגשי ולמעשה גם איננו חברתיים.
המערכת החברתית ופיתוח הכישורים החברתיים של ילדים שאינם מאוזנים באופן תדיר נפגמת, לכן השאיפה היא שהילד יהיה רוב הזמן במצב של "חברותי ובטוח". כך הוא יוצר קשרים חברתיים באופן מיטבי ואף משמר אותם.
גיבור העלילה הוא דרוקי הדרקון שאינו מווסת רגשית, הכול הולך לו הפוך ממה שהתכוון. כשהוא שמח, עצוב, כועס או פוחד, הוא מגזים בעוצמת הרגשות ולא שולט בתגובותיו. הדבר מקשה עליו בבית הספר, בבית ועם חברים.
לבסוף דרוקי הדרקון לומד בעזרתן של חסידה וציפורת איך להכיר את רגשותיו ולא פחות חשוב - כיצד לשלוט בהם ובהתנהגותו.
בספר כלים שימושיים ליצירת ויסות רגשי, בהם תקראו על דרכים איך לבצע נשימה סערפתית, איך לתרגל עם ילדים, ותקראו גם הנחיות להורים שכתבה נירית.
לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של עוזי בנימין שמאיר בשלל צבעים את הסיפור ומוסיף לייחודיות שלו.

נירית אברהמי היא יועצת חינוכית זה כעשרים שנה ((M.A, פסיכותרפיסטית ומטפלת בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית (CBT). מומחית בגיל הרך ועובדת בעיקר עם ילדים ובני נוער. הוציאה ערכת קלפים טיפוליים הקרויה "בדרך הביתה", שבה שילבה את הידע הרב שלה בפסיכולוגיה ובטיפול עם אהבתה לצילום.

"דרוקי הדרקון לומד להרגע" מאת נירית אברהמי. איורים: עוזי בנימין. הוצאת "ספרי ניב", 31 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה