יום רביעי, 3 ביוני 2020

ספר מתנה חדש: "מגילת הסתר"


ספר מתנה חדש:

"מגילת הסתר" מאת ד"ר נורית צדרבוים





"מגילת הסתר" מאת ד"ר נורית צדרבוים, בהוצאה משותפת "נוריתארט" ו"ספרי ניב", מתכתב עם מגילת אסתר מהדהד אליו ומנהל אתו סוג של שיח. מגילת הסתר, היא למעשה גרסה פרשנית - היתולית - עכשווית - למגילת אסתר. כאשר הנחת היסוד של המחברת היא, שמגילת אסתר היא מגילה שיש בה הרבה מן ההסתר. הגלוי נושא עמו את הסמוי וחובק אותו בין קפליו ודפיו. המחברת מנסה בדרך שנונה והיתולית אך גם רבת משמעות, לחשוף את הסודות המקופלים במגילה עצמה.
תוך כדי חשיפת הסודות המחברת מנסה להטמיע את דעתה האישית ואת הלך המחשבה שלה, על נשים, מגדר, היסטוריה, העם היהודי, שלטון, תככים, מערכות יחסים ועוד.
הספר כתוב בצורה היתולית, עם הערות ביניים פנימיות שנושקות למאורעות היסטוריים בעם היהודי, ובאמצעות הלשון, מהדהדות לאווירה המקראית.
הספר "מגילת הסתר" מנסה לחשוף את המגילה, בבחינת המגילה מגלה, ובו בזמן להיצמד לסיפור המקורי. מאחר ומדובר במגילה שכל עניינה פורים, הספר רואה את עצמו כעוד סוג של מסיכה מחד, ומאידך כספר שדווקא מסיר את המסיכה.
בתוך ההגשה הלשונית שהיא גם ספרותית ומוגשת בחריזה, מציגה המחברת שאלות עקרוניות שמעוררות חשיבה ומאפשרות דיון והעמקה.
הספר מתאים לכל המשפחה, לכל אחד שרוצה להרחיב את הדעת ולדעת קצת יותר על המגילה, על אדם, על עם ועל ההיסטוריה.
בספר משולבים כמה ציורים שגם הם פרי מכחולה של המחברת, כאשר אלה אינם בבחינת איור, אלה עוד צורת מבע וביטוי, המצטרפים לאווירה הכללית של המגילה
ד"ר נורית צדרבוים, יוצרת וחוקרת רב תחומית, אמנית חזותית, סופרת/ משוררת, חוקרת, אוצרת, מרצה, מסאית ויועצת אמנות. מנהלת סטודיו פרטי ליצירה ומחקר והדרכה. מרצה במכללה האקדמית  לחברה ואמנויות, ובמכללת וינגייט במסלול הכשרת מטפלים באמנות. מציגה בתערוכות אמנות, ואוצרת.
ספריה הקודמים: בקטגוריה שירה ואמנות – 'שאון של חול מתקתק בַּשקט', 'כאן ציור', 'כולם היום פניי', 'דיוקן בשירת האגם הגווע', 'מעשה באישה נעלה נעלה נעלה'. בתחום העיון והמחקר: שלושה בפרדס היצירה, self-portraiture – the art of self-research

"מגילת הסתר" מאת ד"ר נורית צדרבוים, הוצאה משותפת "נוריתארט" ו"ספרי ניב", 59 עמודים בכריכה קשה. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או בחנות המקוונת של ההוצאה https://nivbook.co.il/ או באתר של נורית www.nuritartroom.com.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה