יום שלישי, 16 ביוני 2020

ספר עיון חדש: סמים וספורט

ספר עיון חדש:

סמים וספורט מאת מוטי בסוק

האם כולם מסוממים ?


"סמים וספורט" מאת מוטי בסוק בהוצאת "ספרי ניב" מתאר באופן מרתק, עם שפע דוגמאות, את מגפת הסמים והחומרים האסורים בספורט במאות ה-20 וה-21, כאשר ברוב ענפי הספורט התחרותיים, חלק גדול מהספורטאים משתמש בסמים כדי לנצח, לשפר הישגים, לשבור שיאים ולזכות בכסף הגדול ובתהילת העולם.
מגפת הסמים בספורט נפוצה במדינות הגדולות דוגמת ארה"ב, רוסיה, סין, במדינות הבינוניות וגם במדינות העולם השלישי, כמו קניה וג'מייקה. גם בישראל לא מעט ספורטאים חוטאים בחטא הסמים.
הספר מתאר את הניסיונות המועטים מדי והכושלים בדרך כלל של רשויות הספורט בעולם להתמודד עם התופעה.
"סמים וספורט" מתייחס לכל סיפורי הסמים הגדולים, ובהם זה של מלך הטור דה פראנס, לאנס ארמסטרונג, ושל אלוף אולימפיאדת סיאול (1988) בריצת 100 מטר, בן ג'ונסון. הספר מסביר גם מדוע קרל לואיס ופלורנס גריפית-ג'וינר האמריקאים שרדו את כל בדיקות הסמים.
"סמים וספורט" הוא ספרו החמישי של מוטי בסוק, מומחה להיסטוריה של הספורט. ספרו הקודם שיצא השנה, "המשחקים האולימפיים אתונה-טוקיו 2020-1896" מתאר בשפה קולחת, בדרך מעניינת ומרתקת, את התפתחות המשחקים האולימפיים מאז יוון העתיקה (776 לפני הספירה) ועד ימינו, כולל תיאור מפורט של האולימפיאדה הראשונה בזמנים המודרניים, באתונה ב-1896, והתמקדות באולימפיאדות ההיסטוריות של ברלין ב-1936, של רומא ב-1960, מוסקבה ב-1980, לוס אנג'לס ב-1984 ובייג'ינג ב-2008. בסוק פרסם ב- 1978 ספר על תולדות משחקי הגביע העולמי בכדורגל, ב- 1992 ספר על המשחקים האולימפיים וב- 2018 ספר על היסטוריית המונדיאלים. היה עיתונאי ביומון "חדשות הספורט", עורך הספורט ב"כל העיר", כתב מדיני ב"על המשמר" וב"דבר" וכתב-פרשן כלכלי ב"הארץ"/"דה מרקר" במשך 22 שנים.

"סמים וספורט" מאת מוטי בסוק. הוצאת "ספרי ניב", 185 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ או בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה