יום רביעי, 17 ביוני 2020

ספר חדש: בסוף מעגל


ספר חדש:

בסוף מעגל מאת זהבה צויקל



הספר "בסוף מעגל" מאת זהבה צויקל, בהוצאת "ספרי ניב" כולל אוסף נפלא ומעניין של 13 סיפורים שזורים במעגלי החיים והמוות ובאנשים שנמצאים ביניהם. ברגע אחד ימריאו אל פסגת האהבה ובמשנהו יצללו לתהומות הקנאה והשנאה, גומעים את גביע חייהם עד תומו ורוקדים את ריקוד החיים עד שנסגר המעגל ואחר נפתח במקומו - מפתיע ומסעיר מקודמו.

בסיפוריה מהלכת זהבה על הקו הדק המפריד בין התנהגות בריאה לאי-שפיות, בין יהודים לערבים, ובין דתיים לחילוניים, כפי שחוותה בשירותה הצבאי למרות היותה אישה דתית. ובעיקר מנסה זהבה לטוות חוטי-קסם על מנת לגשר בין הקטבים ולקרב ביניהם, כפי שתראו בסיפורים.

הסיפור "כמעט נגיעה" עוסק במפגש בין העולמות הדתי והחילוני. נערה דתית מתכוונת להשיל ממשקלה עקב הפרת שידוך. מנהל המכון - אדם חילוני ששומר על ריחוק ומכבד את ערכיה, למרות שלבו יוצא אליה. גם הנערה מתאהבת במדריך הנאה בעל סולם ערכים שונה משלה, אך אף אחד מהם לא חוצה את הגבול המותר והאהבה נותרת מרחוק. הנערה משילה ממשקלה ונישאת לבחיר לבה, אך פינה חמה שמורה אצלה למדריך שלא  ניצל את חולשתה ולא הבקיע את חומות אמונתה. כמעט נגיעה. (מבוסס על חוויה אישית).
הסיפור "גשר על פני מים סוערים" עוסק במפגש בין העולמות של היהודים והערבים. אחות יהודייה בבית חולים ערבי מצילה ילד מקומי ממוות. הוא לא שכח את האחות היהודייה לאורך כל חייו. כאשר האחות נקלעת עם ילדיה לתוך המון ערבי מתפרע, מופיע הילד, שהפך למחנך מוכר ומכובד, ומושיע אותה מפני האספסוף הזועם. הוא נותן טיפול לילדה הפצוע, כמו שנתנה לו בילדותו. הם מקווים להיפגש בימים טובים יותר, כשהמים באזור יהיו קצת פחות סוערים (מבוסס על סיפור אמיתי).
הסיפור "זיכרון רוסי-עיני רנטגן" עוסק במפגש בין העולמות היהודי והרוסי. נער רוסי גאון בעל זיכרון יוצא דופן, בן למשפחה נוצרית מפוארת, מגלה על ערש הדווי של  אימו האהובה שהוא יהודי. היא נאלצה להעלים את יהדותה לפי דרישת אביו, מחשש למעמדו הצבאי הרם בצמרת ההנהגה הרוסית. היא מבקשת מבנה לעלות לישראל ולתרום לביטחונה. בהיותו מדען ידוע-שם הוא מסורב יציאה, אך לבסוף הוא  עורק לארה"ב בדרך מתוחכמת, ומשם למודיעין הישראלי הדרך קצרה. הממשלה הרוסית מנסה להרגו, ולא מצליחה. הוא מתגייר ומקיים את צוואת אימו במלואה. לאחר שיתוף פעולה בין גופי המודיעין של ישראל ושל רוסיה נמחק התיק שלו בהבטחה שלא יתנקשו שוב בחייו. הזיכרון הרוסי נמחק...
"התרגיל עמד להסתיים. המסוק של ליאור חג מעל האגם, אך כשביקש ליאור להתרומם, התנגש מסוקו במסוק הקרוב אליו והרוטור שלו נפגע. ליאור ניסה לחלץ עצמו מהסחרור, אך לשווא! לנטוש את המסוק שהחל לבעור לא היה אופציה! המסוק החל לאבד גובה וליאור החל לאבד את ההכרה. ליאור חש טובל בענני צמר גפן רכים והוא שקע בתוכם עד שנחת בקול חבטה עזה ובשלהבת אש אדירה על קרקעית האגם העמוק. ידה של יערה לא הייתה שם כדי להעלותו משם כבראשונה... ליאור השיב את נשמתו לבוראו בפעם השנייה. הפעם זה היה לתמיד" (קטע מתוך הסיפור "מגע הקסם - ידי זהב")
"בסוף מעגל" הוא ספרה ה- 13 של זהבה צויקל, הראשון שנכתב בפרוזה.

זהבה היא משוררת, קריינית, מנחת טקסים, קצינה לשעבר ואחות מוסמכת.
בין הספרים שכתבה נמצאים ספרי ברכות מחורזים שנמכרו בהצלחה רבה;
ספרי ילדים המחנכים לאהבת הזולת ולשמירה על החיים בכל צעד ושעל;
קובץ שירי אהבה נפלאים שנקרא "רגעי קסם" וספר לשמירה על אורח חיים בריא, מחורז ומשעשע.

עתה מגישה זהבה את סיפוריה כשי לבוגרים ולצעירים ברוחם, למען יפיחו הסיפורים תקווה בחייהם ויעלו חיוך בלחייהם. ובעיקר, בכדי שישאפו מניחוח הסיפורים ויתענגו על קסמם.

"בסוף מעגל" מאת זהבה צויקל. הוצאת "ספרי ניב", 283 עמודים. מחיר לצרכן 92 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה