יום חמישי, 25 ביוני 2020

שחר עולה בהרי אורל


ספר חדש:

שחר עולה בהרי אורל מאת עדי מילשטיין



"שחר עולה בהרי אורל" מאת עדי מילשטיין בהוצאת "ספרי ניב" הוא רומן היסטורי מרגש.
ברקוב, עיירה יהודית בפולין שעל גבול רוסיה, אברהם ומוסיה מתאהבים. אף שהוא בן למשפחה דתית אורתודוקסית והיא בת למשפחה ליברלית ציונית, הם נישאים ומקימים משפחה. אלא שאז פורצת מלחמת העולם השנייה. עולמם של השניים מתפורר, ודרכיהם נפרדות. מוסיה נמלטת עם בתה אל הרי אורל שבמעמקי רוסיה ומתקבלת כמזכירה רפואית בבית חולים צבאי. בתעצומות נפש היא מנסה להתקיים ולתרום למאמץ המלחמתי. אברהם מתאמץ לדבוק בחיים ונלחם כפרטיזן ביערות בלארוס, יהודי יחיד ביחידת פרטיזנים סובייטית קשוחה. במשך שנות המלחמה הוא מנסה לשמר את התקווה לאתר את אשתו ואת בתו היחידה. האם מוסיה, אברהם ובתם ישרדו את המלחמה ויצליחו להתאחד?
את הבסיס לסיפור שמעה עדי מילשטיין מפי חמותה, מוסיה. בזכות מחקר מעמיק על התקופה ובעזרת דמיונה השלימה אותו לרומן יפהפה ומיוחד המעניק תמונת עולם עשירה ומורכבת של העיירה היהודית בצד הקיום המייסר ומעורר ההשראה של שנות המלחמה.

"ליבה של מוסיה החסיר פעימה. האם כך יזניחו את ילדתה הגוססת? היא בהתה כלא מאמינה במבנה המתנשא לפניה. בנפשה חשה כדוגית הנסחפת בזרם ומנסה שלא לשקוע למצולותיו של אוקיינוס רחב ידיים ומאיים. הייאוש עמד להכריעה." (מתוך הספר)

"שחר עולה בהרי אורל" הוא ספרה השני של עדי מילשטיין. ספרה הראשון, "בדים ויצרים בעיר הלבנה", יצא לאור בשנת 2013 בהוצאת "אוריון".

"שחר עולה בהרי אורל" מאת עדי מילשטיין. הוצאת "ספרי ניב", 289 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה