יום שני, 25 במאי 2020

ספר חדש: שלושה סיפורים, צימוק ושלוש הזיות


ספר חדש:

שלושה סיפורים, צימוק ושלוש הזיות

מאת אלי אבימזר עוזרי






"שלושה סיפורים, צימוק ושלוש הזיות" מאת אלי אבימזר עוזרי בהוצאת ספרי ניב, הוא רומן מרתק, הכולל בין השאר, סיפורי אהבה סוערים ומשעשעים מאוד. אחד מהם מתאר את סצנת חיי הלילה של תל אביב, על הסמים, הבילויים והחוויות יוצאות הדופן בברים ובמועדונים.
הספר מכיל אוסף של סיפורים וקטעים מיוחדים שבכולם המספר הוא מעין אנטי גיבור, שנמצא בסיכון גבוה של חידלון ואפסיות. מגחך ומלעיז בסרקזם על עצמו, מגולל בגוף ראשון סיפורים קטנים, תרחישים, הזיות מוזרות וסיטואציות גרוטסקיות בהם הוא עובר כשהוא נקלע למבוכים ולהסתבכויות מסוכנות לחופש ולחירות שלו. תודות להברקה שהייתה תמיד במאגר התושיות שלו, הוא נחלץ מהם ממש ברגע אחרון, לפני נפילה שממנה אין התאוששות וחזרה.
הגיבורה בסיפור הראשון היא השכנה מלמטה אותה פגש המחבר בחדר המדרגות. בסיפור השני  צולל המחבר לתוך סצנות סמים מדהימות. הסיפור השלישי מתאר הרפתקת אהבה שקופה שאין בה תכלית או מטרה, אלא פשוט מתקיימת ומסופרת ממבטו של צעיר הרפתקן, בוגדני שיודע לאהוב ולהעניק  לאהובותיו תחושה של אושר שנחרט במוחן לנצח.
הספר הוא סוג של מחווה לתל אביב של שנות השבעים, על המוסדות התרבותיים שלה כמו "כסית", עם ניחוח נוסטלגי חמוץ-מתוק לתקופה שכבר לא תחזור.
אלי אבימזר עוזרי (73) גרוש ואב לשתי בנות. נולד וגדל ברעננה וכיום תושב כפר סבא. "שלושה סיפורים, צימוק ושלוש הזיות" הוא ספרו השלישי. ספריו הקודמים הם שני ספרי שירה: "ספיץ" ו"סתרי ראי".

אלי מספר על עצמו: "כנער התחלתי לכתוב, נהניתי ולא הפסקתי עד לפני כשלושים שנים. בין לבין - צבא, נישואין, הישגים: שתי בנות, גירושין. עובד בפרך, נשבר, סוגר מפעל חיים ויוצא לכבוש את קנדה, את צפון ארצות הברית ואת החוף המערבי עד סן דייגו על אופנוע 1000 סמ"ק. חוזר לארץ. "קורע את התחת" במלחמת הישרדות בלתי פוסקת. מתמכר לעבודה ומוגדר כ"וורקהוליק" במובן חיובי, אך עם אלכוהול בדם, מהמר ושורף שטרות וגם גשרים. מתרושש עד גיל 70. פורש מעבודה, פורש מאלכוהול, פורש מהימורים, מגלה את הסרטן בערמונית. בדו-קרב אכזרי שותת כימותרפיה אני מנצח ומביס אותו, ועל גווייתו אני חוזר אל הכתיבה וכותב את מעלליי.
"וכשכך אני מרגיש - נקי מאלכוהול, נקי מהימורים, נקי מסרטן - אני רותם את עצמי לעבודה על כתביי הישנים שזנחתי לפני 30 שנה והעליתי מגנזך השכחה. תחושה של שיבה מהיעדרות של 30 שנה חזרה אל ילדיי הרוחניים. הסיפורים, השירים והמחזות שנולדו בשנות היצירה והכתיבה הספרותית. הגיע הזמן להאיר את דרכם ליעדם. שנת 2020 גיל 73 - מוציא את "שלושה סיפורים, צימוק ושלוש הזיות" - ספרי הראשון מאז שובי לכתיבה, ספרי השלישי מאז ומעולם!".

"שלושה סיפורים, צימוק ושלוש הזיות" מאת אלי אבימזר עוזרי. הוצאת "ספרי ניב", 126 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח, להשיג כספר מודפס או דיגיטלי בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה