יום רביעי, 12 ביוני 2019

צומחת מעלה - ספר לכל הבנות, הילדות האימהות והסבתות


צומחת מעלה

ספר לכל הבנות, הילדות האימהות והסבתות




מאז פרסמה את שלושת ספרי הילדים הקודמים שלה, נתקלה סופרת הילדים עליזה ולד באנשים ששאלו אותה אם יש לה ספר בנות. התוצאה: "צומחת למעלה" ספרה הרביעי המוקדש לעידוד ילדות צעירות בתקופות קשות וגם בזמנים נפלאים.

כאשר עליזה ולד הציגה את ספריה: "מי ייקח את דוני דון מהגנון?", "אל על לשמיים" ו"אני אוסף לי חלומות" פנו אליה אימהות וילדות ששאלו אם כתבה גם ספר בנות.
גיבורי שני ספריה הראשונים של ולד הם בנים. הספר השלישי כבר כולל חלומות גם של בנים וגם של בנות. קהל הקוראות כאילו קרא את מחשבותיה: היה ברור לה שספרה הבא יהיה ספר בנות.
רצה הגורל ונפלה לידיה בספר "אני אוסף לי חלומות" מאיירת רגישה ומוכשרת בשם מיכל רון, שידעה לבטא בצורה וצבע את מחשבותיה באופן שאפילו לא פיללה, וכבר אז היא כתבה לה: "את לא תאמיני, אבל בעיני רוחי אני כבר רואה אותך מאיירת את ספרי הרביעי, ספר בנות, שאפילו לא נמצא בהליכים"

מטבע הדברים, יש למחברת חוויות אישיות של ילדה. בספר זה היא שותלת חוויות ילדות שלה, כמו למשל שני השירים שכתבה על שתי אחיות מתוך נקודת מבט של האחות הגדולה (אחותה) ושל האחות הקטנה (היא). הספר מכיל גם מושגים שנהוג לשייכם לבנות, כמו "מלכת הכיתה".
"צומחת מעלה" תומך בהעצמה נשית כבר מגיל צעיר, אם כי אין הסופרת משוכנעת שיש הבדל עצום בין בנים לבנות וגם בנים יכולים להזדהות עם סיפורי העלילה והרגשות בשירים. הסימנייה הדו צדדית המצורפת לספר מכילה שיר המנון לבנות.

לדבריה: "רציתי להעביר את המסר שהחיים משולבים בעליות ומורדות, ברגעי שמחה והצלחה ורגעי עצב, ומה שחשוב  ברגעי השפל הוא למצוא מחווה חמימה ומעודדת ולצמוח מעלה."
המאיירת הכניסה לאיורי הספר את המחברת ואת שתי נכדותיה. בשיר על החתול ובשיר הנושא "צומחת מעלה". שם הילדה היא נכדתה החצי סינית (שמופיעה גם בסימנייה), אמה הסינית וגם סבתה הסינית.

עליזה ולד, "צומחת למעלה". אצבעוני הוצאה לאור. מחיר 65 ש"ח. 24 עמ'
איורים: מיכל רון. מחיר השקה 40 שח בתיאום עם המחברת טלפון:0504830314.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה