יום שישי, 7 ביוני 2019

ספר ילדים חדש: "מה יגידו"


ספר ילדים חדש: "מה יגידו" מאת אורית דנין


                                                                                             
ספר הילדים "מה יגידו" מאת אורית דנין בהוצאת הספרים אוריון, נקרא גם אגדת זן. זן, הינו ענף בתורה הבודהיסטית הנפוץ בקוריאה, יפן וויטנאם ומבכר את המעשה על פני הכוונה, בבסיס דרך הזמן ניצב התרגול הממשי מעל המחשבה, ואורית מתרגמת את התורה המעמיקה הזו לאגדת זן קסומה לילדים, באופן הממחיש את הרעיונות המורכבים/פשוטים, כדי שהקורא יוכל להפנים אותם וליישם אותם. 

אורית דנין מצליחה לתרגם למילים חששות, פחדים ומחסומי אומץ שיש לכולנו, ומלמדת את הקורא איך אפשר להתמודד עם הפחדים שלנו באופן מעשי. היא עושה זאת באופן מקורי דרך עלילת הספר, המעוררת בקוראים הצעירים מחשבה אודות הדרכים השונות לפתור את הקשיים המניעים את העלילה, עוד לפני  שהפתרונות מופיעים בטקסט.

במרכז הספר 'מה יגידו' ניצבת דמותה של הילדה רוני המתגוררת במושב ונוהגת לבלות זמן רב בשדה מאחורי ביתה. רוני מבלה  זמן רב עם עצמה בעשיית דברים שמסבים לה הנאה, אבל היא לא חולקת אותם עם אחרים. רוני אוהבת במיוחד לקטוף פרחים ולשזור אותם בשערה, אבל על אף שהיא אוהבת לראותם מעטרים את שערה, היא מתביישת לצאת ככה מהשדה בחזרה לציוויליזציה. בכל פעם, לפני שהיא עוזבת את השדה כדי לחזור למושב, היא מנערת את הפרחים מעל ראשה, כדי שאף אחד לא יראה אותה ככה. כדי להתמודד עם הבחירה של רוני לא להיחשף, בוראת מחברת הספר אגדה המכילה מוטיבים על טבעיים, שיסייעו לרוני להתגבר על הרגליה באופן שיעורר השראה ועניין בקוראים הצעירים.

את הטקסט של אורית דנין עוטפים איוריה היפים של יפעת נחשון, העשויים בגוונים פסטליים רכים שמעניקים לסיפור עטיפה מזמינה המעודדת שהות בעולמה של רוני.

אורית דנין, 49, אם ל- 2 בנות, תושבת קיבוץ גניגר בעמק יזרעאל. "מה יגידו" הוא ספרה הראשון.

ספרה של אורית דנין המודפס בפונט גדול ומנוקד, מתאים לקריאה עצמאית ע"י ילדים העושים את צעדיהם הראשונים בעולם הקריאה, ומהווה נושא לשיח משמעותי על פחדים, חששות, היסוסים ובעיקר פריצת גבולות אישיים ואושר, הן בבית עם ההורים, והן במוסדות החינוך עם המורים, הגננות והמדריכים. ספר מושלם לכניסה לעולם חדש, כמו כניסה לעולם בית הספר, בכיתה א'.

(*) תורת הזן

זן, היא תורה כל כך פשוטה עד שאי אפשר לכתוב מהי. התורה על רגל אחת היא: הדיו של האותיות האלה הוא בצבע שחור. הבודהה בכבודו ובעצמו לימד את הזן פעם אחת: הוא הגיש לתלמידו בודהי-דהרמה פרח, ואמר לו: העולם כולו הוא פרח אחד. בודהידהרמה לקח את המשפט הזה למסעותיו בסין, ומשם, לפני כ- 5,000 שנה, הופץ הזן, והוא נפוץ מאוד עד היום בקוריאה, יפן, וויאטנאם וארה"ב.

"מה יגידו" מאת אורית דנין. איורים: יפעת נחשון. הוצאת הספרים "אוריון", 28 עמודים. מחיר לצרכן 84 ₪. מנוקד. להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il. הספר זמין גם כווידאובוק, אודיובוק (מעולה לנסיעה עם הילדים ברכב) ואיבוק. ניתן לרכישה באתר של הספר www.mayagidu.co.il



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה