יום שישי, 7 ביוני 2019

ספר ילדים חדש: "המסיבה הגדולה"


ספר ילדים חדש: "המסיבה הגדולה" מאת עופרה פלד
                                                                                             
הדרך הישירה לעולם העסקים




ספר הילדים "המסיבה הגדולה (תוכנית עסקית)" מאת עופרה פלד, בהוצאת ספרי ניב הוא חלק ראשון בסדרת ספרים חדשה לילדים - "הדרך הישירה לעולם העסקים" (בת חמישה ספרים). סדרת ספרים זאת עוסקת בהמחשת מושגים בסיסיים לילדים על אודות עולם העסקים. מטרת הסדרה היא לספק לילדים כלים שיסייעו להם לפתח מיומנויות חיים חיוניות ליום יום: תכנון וארגון, דחיית סיפוקים, בחירה בין אפשרויות, קביעת סדר עדיפויות, יצירתיות ואחרות.

עפרה פלד, מחברת הספר, מילאה תפקידי ניהול בכירים בתחום הביטוח והפיננסים וכיום רותמת את ניסיונה העסקי לעולם כתיבת הספרים. 

גיבורי הספר הנוכחי (וסדרת הספרים) הם שני תלמידי בית ספר: אמה ואדם שמייצגים טיפוסים שונים של בני אדם (ילדים ומבוגרים כאחד). השניים עושים את דרכם הביתה מבית הספר לאחר יום לימודים ומתלוננים שאין מסיבות. מורתם שומעת אותם ומציעה להם לארגן מסיבה בעצמם. אדם מתעקש לארגן לבד מסיבה כך שהשניים מתכננים שתי מסיבות נפרדות. אדם מגיע לביתו ממהר לקבוע מסיבה לסוף השבוע המתקרב, הוא מבקש מהוריו לקנות כיבוד והולך לשחק במחשב. 

לעומתו אמה יושבת וחושבת על המסיבה שתערוך. היא חושבת מה צריך להיות במסיבה, מה תצטרך, ומהן הדרכים השונות להשיג אותם דברים. אמה מספרת להוריה על הפתרונות שמצאה וכשהיא מבינה שאינה יכולה לעשות הכול בעצמה, היא מתייעצת איתם לגבי החלקים שלא הצליחה לפתור. כך הצליחה אמה ליצור תכנית עבודה מסודרת לארגון המסיבה שלה. בעצת הוריה היא מצרפת אליה חברים נוספים לתכנון המסיבה וכל ילד מקבל תפקיד בארגון. 

כשהמסיבה של אמה מתקרבת היא פוגשת את אדם ורואה שהוא עצוב, משיחה איתו היא מבינה שהמסיבה שתכנן לא הייתה מוצלחת. אמה מנחמת אותו ואומרת לו שבעתיד יצליח יותר. הוא מבקש להצטרף אליה לארגון המסיבה, היא מסכימה ומספרת לו על החברים האחרים שעוזרים לה. במסיבה רואים אמה וחבריה איך כל החלקים עליהם עמלו כשתכננו את המסיבה מתחברים יחד בצורה מושלמת.

סדרת הספרים "הדרך הישירה לעולם העסקים" שפונה לתלמידים הצעירים בבית הספר היסודי, מודפסת בפונט גדול ומלווה באיוריה הצבעוניים של ג'וייטה נאוגי. במרכזם דמויותיהם של אמה ואדם במצבים שונות. הספרים נוצרו בליווי הכוונה של אשת מקצוע מתחום הפסיכולוגיה והם כתובים בלשון קולחת שמאפשרת לילדים להפנים בזמן הקריאה באופן טבעי את הכלים השונים שאספה בשבילם מחברת הספר. 

הספר הראשון בסדרת הספרים "הדרך הישירה לעולם העסקים" - "המסיבה הגדולה (תוכנית עסקית)" יצא לאור בימים אלה. סדרה זאת מתאימה הן לקריאה עצמאית של הילדים והן לקריאה משותפתם עם מבוגר ועשויה להיות בסיס לשיחה על הנושאים השונים שבספר ועל המושגים החדשים שמוצגים להם.

עופרה  פלד, נשואה, אם לשתי בנות וסבתא לשלושה נכדים, תושבת חולון, מנכ"לית ב"פוליסי צ'ק" שמאתרת טעויות של חברות הביטוח בחישוב ערכי פדיון/צבירה של פוליסות ביטוח מנהלים וחסכון ששולמו לפורשים. בעלת תואר שני במנהל עסקים MBA , תואר ראשון – שוק ההון /ביטוח , CLU – חתם מורשה. היא מילאה תפקידים מגוונים שהמכנה המשותף לכולם היה הקמת פרוייקטים חדשים שחייבו יצירתיות בתחומים מגוונים וניהולם. שירתה בחיל האוויר, הוכרה כקצינה מצטיינת מטעם מפקד חיל האוויר, סיימה את השרות בדרגת סרן והשתלבה בעולם העסקים. עופרה הקימה לראשונה בישראל את מערך החיתום הישיר והתביעות של אגף ביטוח חיים בחברת "איי.די.איי חברה לביטוח בע"מ", בהמשך איישה תפקיד מנהלת הקמה של מערך התפעול בתחום הייעוץ הפנסיוני בחמישה בנקים, המאוגדים בקבוצת הבנקים הגדולה בישראל.

"המסיבה הגדולה (תוכנית עסקית)" הוא הראשון בסדרת "הדרך הישירה לעולם העסקים". ארבעה ספרים נוספים יצאו בהמשך: "חבורת המט"ח" – הכרת המושג מט"ח"; "קופת החיסכון שלי" – מודעות לחיסכון; "הכיתה היצירתית" – יצירתיות;  "הופעת סוף השנה"- עבודה בצוות.  

עופרה פלד היא היוצרת והמייסדת של חברת 7wh stars, חברה בינלאומית שמטרתה להעלות את המודעות של ילדים צעירים (עד גיל 8) לנושאים הבאים: חשיבה (במקום המילה "תוכנית") עסקית/כדאיות כלכלית, יצירתיות, ערכים וכישורי חיים באמצעות סדרות ספרים, סרטים ומשחקים. הסיפורים משקפים חוויות מהן יוכלו הילדים בעזרת ההורים והמחנכים להבין את הנושאים שבהשגרה היומיומית ולתרגל אותם. הסיפורים יכולים ללוות את הילדים הן ביחסים שלהם עם אנשים אחרים (משפחה, חברים) והן בלימוד יותר פורמלי של פיתוח חשיבה, כדאיות כלכלית ויצירתיות בדגש על ערכים.


"המסיבה הגדולה (תוכנית עסקית)" מאת עופרה פלד. איורים: ג'וייטה נאוגי. הוצאת ספרי ניב, 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ₪. להשיג בחנויות הספרים.

                       



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה