יום שישי, 23 ביוני 2017

הוצאת עולם חדש גאה להציג: קורות חיים

הוצאת עולם חדש גאה להציג:


קורות חיים



מאת: אמנון דביר

עורך: אלי הירש

* * * * * *
198 עמודים, 84 ש"ח



'קורות חיים' הוא רומן מסעיר ויוצא דופן, הן בצורתו הספרותית והן בתכניו הנפשיים העמוקים והמתריסים. חיים נכלא במחלקה סגורה של בית חולים פסיכיאטרי בעקבות התקף פסיכוטי, והוא קרוע בין הכמיהה למצוא מחסה בטירוף ובאשפוז לבין הכמיהה לזכות שוב בחירותו, ולחזור לחייו האינטנסיביים מחוץ למחלקה.

הרומן מתרחש בשני מישורים מקבילים, מישור המציאות האפרורי והמרוקן של המחלקה הסגורה ומאושפזיה, ומישור הזיכרון היצירתי הרווי בחופש, דמיון ופנטזיה. בין שני המישורים מתנהלים יחסי גומלין מתמידים: דמויות מעברו של חיים שבות ומתגלות בין המאושפזים במחלקה, וביניהן אהובת נעוריו ואהובתו בהווה, ואילו המאושפזים, מצידם, יוצאים עם חיים שוב ושוב לטיולי תודעה מסתוריים בזמן ובמרחב.
לסגנון הכתיבה המיוחד והסוחף של דביר אין כמעט תקדימים. המציאות והתודעה נמצאות בתנועה מתמדת. קורות חיים הוא בעצם סיפור מסע – מסע אל תוך עולמם המסתחרר והמתערבל של הזיכרון, המוזיקה, הספרות, הפנטזיה הארכיאולוגית והמיתולוגית, הכמיהה, הפחד והתקווה.

ד"ר אמנון דביר הוא היסטוריון, חוקר אמנות וארכיאולוג, ועוסק בשיקום נפגעי נפש. היה בעל תפקיד בכיר בתחנת אל-על בחו"ל, עורך מדעי, עיתונאי, גנן ומעצב גנים, מנהל חנות ספרים ומפיק תיאטרון. בין ספריו: סוגריים (עולם חדש, 2014), עיזבון שוויצרי (עקד, 1989). פירסם גם ספרי מחקר בהיסטוריה של האמנות ובארכיאולוגיה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה