יום ראשון, 4 ביוני 2017

55 דקות באנטבה




55 דקות באנטבה




מאת אורה מורג

הוצאת שוקן ספרי איכות


* * * * * *  

364 עמודים, 94 ₪




דבר לא הכין את נוסעי הטיסה מתל אביב לפריז לסיוט הנורא שאליו עמדו להיכנס. מזג האוויר היה מושלם, הטייס הודיע שארוחת הצהריים תוגש מיד, ועומרי בן ה-14 גילה שמישהו דאג להושיב לצדו את תמי  המקסימה,  שאף היא, כמוהו, טסה ללא הורים. לפתע נשמעה ברחבי המטוס קריאה מצמררת: "לא לזוז ! זו חטיפה !!!"

מרגע זה נסחפים נוסעי הטיסה למסע שסופו נחיתה באוגנדה שבלב אפריקה. שליט אוגנדה, אידי אמין, הוא עריץ אכזר המשתף פעולה עם חוטפי המטוס, המשתייכים לארגון טרור. החוטפים מאיימים להרוג את כל בני הערובה, אם מדינת ישראל לא תשחרר מחבלים פלסטינים הכלואים בישראל.

ממשלת ישראל נקלעת למצב קשה: סירוב לדרישת המחבלים יוביל לרצח בדם קר של 100 ישראלים; אך שחרור מחבלים מבתי כלא פירושו הזמנת חטיפות נוספות. מבצע שחרור במרחק אלפי קילומטרים מישראל נראה כפנטזיה מסוכנת. הזמן הולך ואוזל, והדעות בקרב חברי הממשלה ואנשי הצבא חלוקות: חלק לוחץ לצאת לפעולה, וחלק טוען שזו תהייה משימת התאבדות.

עומרי ותמי רוקמים תכנית נועזת שעשויה לספק ללוחמי צה"ל את פיסת המידע היקר מפז שחסרה להם. איך יצליחו הילדים החטופים להעביר את המידע היקר שברשותם? האם יצליחו להעבירו בזמן?


אורה מורג, סופרת ילדים ונוער, זכתה בפרס זאב, פרס אקו"ם ופרס הספריות הציבוריות. זהו הספר ה-17 בסדרת ספרי המתח ההיסטוריים שלה על שם אחיה, טוביה מורג ז"ל. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה