יום שלישי, 6 ביוני 2017

בעקבות הלהבות מאת דבורה עומר


ספר נוער מחודש:
בעקבות הלהבות מאת דבורה עומר


"הוא עוזב את אתונה האפורה, המשמימה, לקראת ימים יפים. הוא נמצא בפתח תקופה חדשה, מאירה, כמו השמש הזורחת. וכי מי האדם היודע מה צופן לו העתיד? ביום קיץ זה היה יהודה מלא בתקוות טובות".

על רקע המציאות הסוערת של שנות מלחמת העולם השנייה רוקמת דבורה עומר בספרה "בעקבות הלהבות" סיפור מרגש, שגיבורו נער צעיר בשם יהודה, יליד יוון, המתגייס לצבא הבריטי בתקווה להציל את אחותו הקטנה חַוָה, שנותרה בבית יתומים יהודי באתונה. בעקבות חיפושיו של יהודה אחר אחותו מתוודע הקורא אל לחימתם העיקשת והאמיצה של החיילים מארץ ישראל במסגרת הצבא הבריטי. סיפור אהבתו ומסירותו של יהודה לחוָה, הנקלעת לתוך אש המלחמה ועוברת תלאות, סכנות ותהפוכות, ייחרת בדמיונו של הקורא כסיפורה של תקופה רבת גבורה וסבל.
רוב גיבורי הסיפור הם פרי הדמיון, אך פעולותיהם בשירות הצבא הבריטי ובשירות ה"הגנה", בהשגת נשק ובמשימות הצלה ועלייה, אכן התרחשו במציאות.

הספר יצא במהדורה מחודשת, בהוצאת "שרברק" מבית "דני ספרים".

דבורה עומר (2013-1932), סופרת אהובה, שילדים ובני נוער רבים מספור גדלו על סיפוריה. עם השנים הפכו רבים מספריה לקלאסיקות, והם נמצאים על מדפיהם ובלבבותיהם של כולנו. דבורה עומר היא כלת פרס ישראל, פרס אקו"ם על מפעל חיים, פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים, פרס זאב לספרות ילדים, עיטור הכבוד ע"ש אנדרסן, מדליית קורצ'אק ופרסים רבים נוספים.

הספרים בסדרה:  פגיעה ישירה, אני אתגבר, שרה גיבורת ניל"י, צוללים קדימה!, דמעות של אש, על הגובה, סערה באביב, לאהוב עד מוות, מעבר לכביש, פתאום באמצע החיים, בעקבות הלהבות

"בעקבות הלהבות" מאת דבורה עומר, הוצאת "שרברק מבית דני ספרים", 320 עמודים, כריכה קשה, מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il  



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה