יום שלישי, 13 ביוני 2017

ספר חדש: "לא מבין כלום" מאת נדב קרמר


ספר חדש:  "לא מבין כלום" מאת נדב קרמר





"לא מבין כלום" מאת נדב קרמר, בהוצאת הספרים ניב נכתב בגוף ראשון. זהו סיפור אמיתי ואישי של איש הייטק ישראלי שחי בקצפת של הקפיטליזם עד שיום אחד בתוך שישה חודשים נפטרו אביו ואמו, משפחתו התפרקה והוא איבד את רוב ממונו לאחר שחברת ההזנק השנייה שהקים ובה השקיע את כספו התרסקה מול עיניו.

כל מה שנותן לבני אנוש תחושה מדומה של ביטחון בעולמנו נעלם ומשאיר אחריו חור שחור. ממרומי גיל חמישים, ללא בת זוג תומכת ובעל כורחו יוצא גיבורנו למסע אל תוך העצמי כשהוא מסתייע בכל מה שהיקום יכול להציע - החל מכלב גולדן מדהים שעונה לשם סיימון, טיולי התבודדות אל תוך הלילה בשדות מושב בני עטרות ועד צדיק נסתר שמגיע היישר מהעולמות העליונים. שש שנים של מסע מסתיימות להן באותה נקודה, אך בהבנה ברורה של שאלת מיליון הדולר – אז מה לעזאזל משמעות החיים?!!!

"קצת אחרי חצות הלילה. ארבעה כלבים. שלושה שחורים אימתניים וסיימון הגולדן, שנראה קטנטן לידם, עומדים מסביבי ונובחים כמו משוגעים. ואילו אני באמצע השדה, רוקד כמו שיכור ושר בכל הכוח 'מה שהיה היה... העיקר להתחיל מהתחלה... מה שהיה היה... העיקר להתחיל מהתחלה... אבא, תחדש אותי לגמרי... תדליק לי את הנשמה...'". מימיי לא הייתי כל כך משוחרר. אדיש לגמרי לסובב אותי. שר בכל כוחי ומנענע את כל גופי. אחרי חמש דקות התעייפתי. עמדתי עם ידיים פתוחות לשמים ועשיתי תנועה כאילו אני הולך להתעלף. כאילו אני נופל מצד אל צד באמצע השביל על הכלבים. הם נבהלו ופנו הצידה לפנות לי מקום. ניצלתי את ההזדמנות ונשכבתי אפרקדן על העפר. ידיי ורגליי פסוקות לרווחה. כל הארבעה עטו עליי, ליקקו אותי בפנים. עמדו מעליי. ריח הזיעה והריר שלהם מעל לחיי. למי אכפת. העיקר להתחיל מהתחלה" (מתוך הספר).

נדב קרמר (55), נשוי למיכל ואב למאיה, יעל ועילי, תושב חדרה ולשעבר תושב קריית אונו, עובד כיום בחברת אמדוקס.

נדב קרמר מספר כי כתיבת הספר ארכה כשנה והוא ספר אוטנטי ומדויק. מתוך הספר: "אז מה היה לנו שם בתפריט הפרטי שלי שנאלצתי לעבור בעל כורחי? אירועים שרק הבורא יודע למה עברתי אותם ברצף המדויק ובזמנים המדויקים שבהם הם התרחשו. מות אימא, מות אבא, גירושין, מעבר לבית חדש, הקמת חברת הזנק, אבדן כספים, שערוריית מיידוף, איבוד חברת ההזנק, התקפי חרדה, השקעה בבורסה, אבדן כספים בבורסה, שני מכתבי פיטורין, טיפול אנליזה אינטנסיבי, אתרי היכרויות, נשים חילוניות, נשים דתיות, חזרה בתשובה, כיפה על הראש, מיכלי אהובתי, צדיק אחד נסתר שהפך לחלוטין את הזווית שבה אני מביט על חיי וסיימון אחד מדהים. זה היה התפריט שלי במשך חמש שנים. תפריט מדויק שהבורא הכין במיוחד לי.  זה לא היה מתאים למישהו אחר.  לכל אחד יש את התפריט המדויק שלו בחיים, שמתאים לשורש נשמתו ולסיבה שהוא הגיע לעולם העשייה שלנו. זה היה התפריט שלי".

מתוך הספר: "אני לא מקנא במי שעובר ניסיון. גם אין לי מילות עידוד ונחמה להגיד. זו לא חוכמה גדולה לדבר ולדבר על אמונה כאשר מישהו אחר סובל. כשעברתי על בשרי את הניסיונות חוויתי מחשבות קשות, פחדים, חרדות. אין לי גם מושג איזה ציון הבורא נותן לי. נכשל? עבר? זה היה נורא. הדבר הטוב היחיד שאני יכול לנחם בו מישהו כזה הוא שבסוף זה עובר ואחרי זמן מסוים אפשר אולי גם לראות את הטוב שבעניין. לפעמים כאשר מישהו לידנו סובל ואין ביכולתנו להושיע,
אני חושב שעדיף לקיים את 'שב ואל תעשה' מאשר לומר מילות עידוד חסרות שחר וריקות מתוכן. מבט אחד של חיוך, אהבה, חיבוק, זה עדיף על הרבה מילים במצבים כאלה. והכי חשוב: לנסות לחשוב במידת האפשר שבסופו של דבר גם זה יעבור".

נדב קרמר מוסיף: "הסיפור האישי שלי הוא סיפורם האישי של כל אחד ואחד בישראל ובעולם כולו. כל אחד עובר משברים וקשיים במהלך החיים. לפעמים קשה. אפילו קשה מאוד. אין שום תקווה. הכול נראה אבוד. דבר אחד בטוח. המקום שנראה הכי חשוך, שם בדיוק מתחיל האור. בחצות הלילה כאשר הכול מסביב נראה חושך מוחלט, שם בדיוק באותה נקודת הזמן, האור מתחיל לגבור על החושך עד שעת הזריחה".

נדב מספר כי הוא כותב בימים אלה סדרת ספרי המשך לספר הזה.

"לא מבין כלום" מאת נדב קרמר. הוצאת הספרים "ניב", 296 עמודים. מחיר לצרכן 88 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים, או דרך אתר המחבר.

 . 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה