יום ראשון, 4 באוגוסט 2019

סימני חיים



סימני חיים
סיפורים
מאת: גידי קורן

הוצאת כנרת זמורה
*****
מספר עמודים: 188, מחיר: 92 ₪




סימני חיים הוא קובץ סיפורים שמאגד את שני חלקי הווייתו של גידי קורן: סיפורי מחלקת ילדים, דרך עיניו החדות והרגישות של רופא ילדים, ולצדם סיפורי שאר החיים שמחוץ למחלקת הילדים.

בעוד סיפורי מחלקת הילדים מובאים כהווייתם ובכל כובדם, הסיפורים האחרים כתובים באופן ייחודי לפי מיטב המסורת של הסופר האמריקאי או הנרי, בחוש הומור דק, כשסופם הבלתי צפוי משאיר את הקורא מופתע ושקוע בהרהורים.

***

גידי קורן רופא ילדים, מדען, מלחין וסופר, משמש פרופסור לרפואת ילדים ולפרמקולוגיה־טוקסיקולוגיה בכמה אוניברסיטאות בישראל ובקנדה. מחברם של יותר מ־1,700 מאמרים מדעיים ועשרה ספרים רפואיים.

קורן הוציא את ספר הסיפורים הראשון שלו "מחלקת ילדים" ב־1980 (הוצאת דליה פלד). בשנת 2013 יצא לאור ספרו "פרוזאק בייבי — יומנו של עובר" (ספרית פועלים, הקיבוץ המאוחד) ותורגם לאנגלית.

גידי קורן מוכר לילדי ישראל מ"עלילות פיץ העכבר" (1978), "הטיול לארץ התווים" עם שלמה ארצי (1974) ו"עלילות שובי דובי" (1977).

ב־1971 הקים קורן את להקת "האחים והאחיות", ובימים אלה, אחרי שובו ארצה מקנדה, הוא מופיע איתם ברחבי הארץ במיטב שיריו ("פתאום קם אדם בבוקר", "אם זר קוצים כואב") ובסיפורי קובץ זה.

נוסף על עבודתו כמדען בכיר במכון מכבי־קהאן־למחקר ולחדשנות, הוא מטפל בילדים במרפאת הפליטים בתחנה המרכזית בתל אביב





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה