יום שלישי, 23 ביולי 2019

ספר ילדים חדש: הצבעים של יניב החלו לריב


ספר ילדים חדש:
הצבעים של יניב החלו לריב מאת רמי ארז
סיפור בחרוזים




"זהו יניב, צייר מגניב, עם יד של אמן שחבל על הזמן. מה שבא לו לראש מגיע ישר לנייר. תספרו עד שלוש – והופ, זה מצויר" (מתוך הספר)


"הצבעים של יניב החלו לריב" מאת רמי ארז בהוצאת אוריון, הוא סיפור ילדים מקסים הכתוב בחרוזים קלילים, ברגישות ובהומור ומעביר באמצעות הקריאה בו שלל רגשות, שאלות ומצבי חיים שיגעו בליבו של כל קורא, צעיר ומבוגר כאחד.

במרכזו של הספר ניצב הילד יניב. יניב הוא צייר מוכשר, הוא יודע לצייר על הדף כל מה שהוא חושב עליו. יום אחד כשיניב חזר הביתה מבית הספר, הוא שמע רעש נורא מחדרו. מתברר לו שהצבעים שלו, בדיוק כמו ילדים המבלים זמן רב זה בחברתו של זה ומחפשים דרך לבדל עצמם, הקימו מהומה בניסיון להחליט מי מהם ראוי למלוך על יתר הצבעים. גווניהם של הצבעים השונים השתנו, כשכל אחד ניסה להוכיח לאחרים את עליונותו.  כמו הילדים, גם הצבעים מאמינים כי התכונות הייחודיות שלהם הופכות אותם לחשובים.

כמו בכל מסגרת חינוכית, טוב שיש דמות מפקחת שיכולה לסייע בפתרון סכסוכים. בשלב הזה מפסיק אותם יניב, ומציע שילכו כולם לישון. ליניב, כמו לכל גננת או מורה מוצלחת, יש פתרון בלתי אמצעי לסכסוך בין הצבעים: למחרת מעיר יניב את הצבעים וכולם יחדיו יוצאים אל הרחוב. שינוי האוירה מאפשר לצבעים (כמו לילדים רבים), להכיל תכנים נוספים: שם מציג להם יניב את הדרך הנפלאה בה משתלבים כל הצבעים יחד כשהם נמצאים מחוץ לקופסה: בשדה, בחנויות.  יציאה מהשגרה מאפשרת לילדים לעזור ולהיעזר זה בזה באופן המשנה את הדינמיקה המוכרת, עובדה  שמאפשרת להם גם בחזרה לשגרה לפעול אחרת. ולכן, כשהם שבים הביתה, מציירים כל הצבעים יחדיו תמונה משותפת, מסייעים זה לזה והופכים למשפחה.

הטקסט בספר בנוי מחרוזים, טכניקה המסייעת לילדים רבים להרגיש חלק מקריאת הסיפור כשהם מנסים להשלים בעצמם את המשפטים. הספר מנוקד ומאויר, ומתאים במיוחד לילדי הגן הבוגרים ולתלמידי בית הספר העושים את צעדיהם הראשונים בעולם הקריאה. 

את הספר מלווים איוריה הצבעוניים של הילה דאבי, המתרגמים את הרעיונות והמילים של רמי ארז למימד ויזואלי הפונה לילדים באופן בלתי אמצעי ומאפשר גם למי שאינם שולטים ברזי הקריאה, לעקוב אחר המתרחש בעלילה. איוריה של הילה דאבי עשירים בפרטים ועתירי הבעה, באופן המשקף לילדים את עולמם של יריב והצבעים לאורך עלילת הספר כולו. 


רמי ארז, נשוי ליעל ואב לשלוש, יליד קיבוץ החותרים, גדל בקרית מוצקין וכיום תושב ירושלים.   יועץ ארגוני, עוסק בתכנון אסטרטגי ובתוכניות הבראה לארגונים וחברות.

'הצבעים של יניב החלו לריב' הוא ספרו החמישי של רמי ארז, כקודמיו, גם הוא עוסק בנושאים המעסיקים את הילדים בחיי היום יום, ועושה זאת בדרך המאפשרת להם לאמץ לליבם את המסרים העולים מן סיפורים השונים באופן טבעי. ספריו הקודמים: "אולימפיאדה בג'ונגל" (אוריון, 2016), "שמיכת הקסם של נגה" (הוצאת ספרי צמרת, 2013), "מנין מגיע המזון שאנו אוכלים", "הנחשים העליזים של יהלי".

רמי ארז מספר שבימים אלה הוא כותב ספרי ילדים נוספים: "אני כותב לילדים מתוך כוונה שגם ההורים יחייכו בעת הקראת הספר לילדיהם".


                                    
"הצבעים של יניב החלו לריב" מאת רמי ארז. איורים: הילה דאבי. הוצאת הספרים "אוריון", 23 עמודים. מחיר לצרכן 55 ש"ח, מנוקד. להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה