יום שלישי, 6 באוגוסט 2019

ספר חדש: שעת הצהריים של החיים


ספר חדש:

שעת הצהריים של החיים מאת מרים מצנר קינן



משבר אמצע החיים הזדמנות לצמיחה


"יש צורך במעבר התפתחותי בחיים המבוגרים, משום שאין שום אפשרות לחיות בכל תקופת חיים את כל האספקטים של העצמי. כל החלטה, המתקבלת בתחילתה של תקופה התפתחותית, יש בה משום דחייה וויתור על הרבה אפשרויות אחרות אותן לא בחרנו."

״זוהי התמוטטות הפרסונה, שפירושה התמוטטות המודעות השלטת. תחושת השליטה העצמית על חיינו אובדת. לאדם החווה זאת זוהי תחושה של חורבן עולמו.״

"שעת הצהריים של החיים – משבר אמצע החיים הזדמנות לצמיחה" מאת מרים מצנר קינן, בהוצאת ספרי ניב, עוסק בהתפתחות המתרחשת בחיינו כאנשים בוגרים. אנו עוברים מעין גיל התבגרות שני באמצע החיים, וחווים כאבים וסבל שמקורם בגדילה, זהו ״משבר אמצע החיים״.

אף שרוב ספרי הפסיכולוגיה מסתיימים בסוף גיל ההתבגרות, חוקרים מעטים לאורך השנים היו ערים לתופעה ולמאפייניה, בספר זה מפורטים ומזוקקים העקרונות אותם זיהו. הבנת המשבר שאנו עוברים, עברנו או צפויים לעבור, יש בה כדי להקל עלינו את התקופה הקשה ואף לאפשר לנו לצלוח
אותה באופן בונה ומשמעותי יותר.

מרים (מירלה) מצנר קינן, ילידת הארץ, היא מורה ויועצת חינוכית. עבדה שנים רבות בבתי ספר מ-א׳ עד יב׳. למדה ייעוץ חינוכי וספרות כללית. בפסיכולוגיה התפתחותית Bsc. בעלת תואר בייעוץ חינוכי MA מאוניברסיטת קליפורניה, ומאוניברסיטת תל אביב. במשך שלושת העשורים האחרונים חוקרת את תקופת אמצע החיים.

"שעת הצהריים של החיים – משבר אמצע החיים הזדמנות לצמיחה" מאת מרים מצנר קינן. הוצאת ספרי ניב, 218 עמודים. מחיר לצרכן 78 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.


                       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה