יום ראשון, 4 באוגוסט 2019

ספר חדש: "כישורים לחיים מאושרים"


ספר חדש:

"כישורים לחיים מאושרים" מאת אסתי גולדפלד




"כישורים לחיים מאושרים – הבנת מערכת היחסים במשפחה בעידן החדש" מאת אסתי גולדפלד, בהוצאת ספרי ניב, הוא מדריך תיאורטי ויישומי להורים ולאנשי חינוך, הרוצים להעמיק בהבנת נפשם של הילד ושל ההורה בעידן הנוכחי ובהבנת היחסים ביניהם.

אסתי גולדפלד יצרה בספר אינטראקציה ייחודית ומעשית בין עבודות של תיאורטיקנים שהיוו את אבני הדרך של הפסיכולוגיה לבין ניסיונה כיועצת חינוכית ומשפחתית, כמטפלת רגשית וכמנחת הורים. הספר גדוש בכיווני חשיבה ייחודיים, בתיאורי מקרה ובכלים פרקטיים שישמשו את ההורים ואת המחנכים, במטרה להתוות דרך להבנת צורכי הילד, מצד אחר, וצורכי ההורה, מצד אחר, ולבחון את יישום ההבנות הללו במפגש המאתגר ביניהם. מתוך תובנות מובחנות ומודעות אלה ייבנו היחסים והאווירה בבית.

היכולת להיות קשוב לאחר היא אלמנט בסיסי בכישורי חיים. זהו הבסיס ליחסים בין-אישיים בקבוצת בני הגיל, לזוגיות או למקום העבודה. כשאנו קשובים לילדינו ומלמדים אותם להיות קשובים לעצמם, ועם זאת להיחשף לרשמים של אחרים מתוך מקום של כבוד, הם למדים לנהל מערכות יחסים טובות, שבהן הם מודעים לעצמם בקשר ובאינטראקציה עם הזולת. כשאנו מבקרים ושופטים אדם, לעולם לא מתקיימת הקשבה לו. הקשבה אמיתית מתרחשת ממקום מכבד, גם אם תפיסת העולם שלו שונה משלנו. חשוב שנדע לשים מחיצות בין הדעות והתפיסות שלנו לבין אלה שלו, מתוך ידיעה שזה שלו וזה שלנו.

"זהו מדריך תיאורטי ויישומי להורים ולאנשי חינוך, הרוצים להעמיק בהבנת נפשם של הילד ושל ההורה בעידן הנוכחי ובהבנת היחסים ביניהם. הספר רווי כלים מעשיים וידע מקצועי המבוסס על תיאוריות פסיכולוגיות ועל ממצאים מחקריים. שזורות בו תובנות מקצועיות וחוויות אישיות של מטפלת ויועצת חינוכית שצברה ניסיון עתיר שנים בעבודה עם ילדים, עם מתבגרים ועם הוריהם. הספר מציג גישה אופטימית ומעשית לתקווה ולצמיחה." ד"ר יפעת הררי,יועצת חינוכית, מרצה וחוקרת במכללה האקדמית לחינוך דוד ילין

אסתי גולדפלד היא יועצת חינוכית מטעם משרד החינוך ומטפלת רגשית מומחית, יועצת משפחתית, מדריכת הורים ומנחת קבוצות וסדנאות להורים ולילדים. בעלת תואר מוסמך בלימודי הגיל הרך מטעם בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית. עבדה כרכזת תוכנית "ראשית" בליווי משפחות בסיכון במסגרת אגף שחר והמכון לחקר הטיפוח בחינוך של האוניברסיטה העברית בירושלים.

"כישורים לחיים מאושרים – הבנת מערכת היחסים במשפחה בעידן החדש" מאת אסתי גולדפלד. הוצאת ספרי ניב, 363 עמודים. מחיר לצרכן 94 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.




                       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה