יום חמישי, 9 באוגוסט 2018

אִמָּא הִיא גַּם אַבָּא



אִמָּא הִיא גַּם אַבָּא

ספר ילדים

מאת ציפי שחרור


איורים: איתן קדמי, עורכת אחראית: רחלה זנדבנק
עיצוב עטיפת הסדרה: סטודיו דוד ויוסף 64 עמודים. 
הוצאת כתר

הספר מתאים  לראשית קריאה, מנוקד ויש בו ציורים להמחשה.

"אֵין לָךְ אַבָּא ?" שָׁאֲלָה אָסְנַת אֶת תָּמָר חֲבֶרְתָּהּ.
"בֶּטַח שֶׁיֵשׁ לִי.... אֲבָל...."
"אָז לָמָּה אַתְּ אָמַרְתְּ שֶׁאִמָּא שֶׁלָּךְ הִיא גַּם אַבָּא שֶׁלָּךְ ?" הִמְשִיכָה לִשְׁאׂל,
"וְלָמָּה הוּא אַף פַּעַם לׂא בַּבַּיִת ? וְלָמָּה הוּא לׂא בָּא לְבַקֵּר אוׂתָךְ....?"

'אמא היא גם אבא' הוא ספר ילדים שהיה מהספרים המדוברים בספרות הילדים עוד משנת 1989 כשיצא לאור לראשונה. הקדים את זמנו והפך לקלאסיקה.
ועתה כשנושא ההורות החד מינית כה רווח, הספר רלוונטי ועונה לצרכי הזמן. בשנים בהם אנו עדים לנישואים חד מיניים ולמקרי גירושים רבים, רבים הבתים בהם האמא היא גם אבא. הוצאת כתר שבה והוציאה את הספר במהדורה חדשנית ומותאמת לזמן, וחידשה גם את ציור העטיפה התואם את דור הקוראים הנוכחי.
"אמא היא גם אבא" מספר את סיפורה של תמר, ילדה למשפחה יחידנית (חד הורית) המתמודדת עם סוד שהולך ומעמיק בליבה עד כאב, בעיקר כאשר חבריה מתקשים לקבל אותה כפי שהיא ומתקשים להבין את  השתייכותה לשפחה יחידנית.
הספר מרגש עד דמעות ופותח בפני הקוראים הצעירים אפשרויות שונות לקבלת האחר מהם, וללמוד על מבנה משפחתי אחר ושונה משלהם. יחד עם זאת, הספר אופטימי, מלא הרפתקאות, הפתעות, הומור ומשובת ילדים תמימה ומרגשת.
"תמר היא ילדה סודית, ויש לה מחבוא סודי, ומערה סודית על חוף הים, אבל הסוד הכי גדול שלה הוא הסוד שבגללו אמא שלה היא גם האבא שלה. את הסוד הזה קשה לה לגלות אפילו לחברתה הטובה אסנת... אמא אומרת שסוד ששומרים זמן רב בתוך הלב מתחיל להכביד, ואם הוא קצת עצוב הוא גם מכאיב...."
"אמא היא גם אבא" הינו ספר מומלץ לילדים, לאמהות ולאבות.
אמא היא גם אבא", ספר מומלץ למערכת החינוך שפתחה שעריה לחשיבה חדשה, מכילה ומקבלת.
ציפי שחרור, סופרת ומשוררת אהובה על ילדים ומבוגרים. בין ספריה: "נויה ואגם ומירנדלה פומפרלה", "בא נשחק בכאילו", "קרסוליה – עלילותיה של ילדת פלא", "קרסוליה בחלל", "ארמונות גנובים", "החיה שבפנים", יער הגעגועים", "עבמצוציק והכוכב הירוק", "הנסיכה השקרנית", "ילדה של קיץ", "חוות החיות של אופיר", "הבית של גילי", ועוד .    




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה