יום חמישי, 9 באוגוסט 2018

ספר ילדים חדש: "נעמה אוהבת לדמיין"


ספר ילדים חדש: "נעמה אוהבת לדמיין" מאת דליה בר-אל



                                                                                             
ספר הילדים "נעמה אוהבת לדמיין" מאת דליה בר-אל בהוצאת הספרים "אוריון" הוא סיפור קסום שמספר את סיפור הילדות של כולנו. הסיפור הוא על יום אחד בחייה של נעמה, ילדה שאוהבת לדמיין. בעזרת הדמיון נעמה הופכת לנסיכה בארמון ולגיבורה שמנצחת מפלצות. הדמיון עוזר לה לראות פיות על עננים, לעוף באוויר, להבחין בחיוכים של הכלבים ברחוב, לצייר שמש שמתפרקת לכוכבים, לשחק עם חברים בארגז חול שהופך לים, לראות גמדים בתוך בועות סבון, ועוד ועוד. זהו ספר שיתחבב על בני כל הגילים ויעודד אותם ללכת בעקבות דמיונם.

כוח הדמיון הוא אחד הכוחות החזקים ביותר אצל ילדים. הוא מסייע להם בלמידה האינסופית כשהם מפענחים ומפרשים את העולם סביבם ורוכשים ארגז כלים, שילווה אותם בבגרותם. נעמה, גיבורת הספר "נעמה אוהבת לדמיין" משתמשת בכוח הדמיון שלה כשהיא לומדת איך להתנהל בעולם. 

הספר מתאר יום בחייה של הילדה נעמה. מרגע שהיא מתעוררת ועד שהיא עולה על יצועה בלילה, נעמה משתמשת בכוח הדמיון שלה כדי להתמודד בצורה הטובה ביותר עם כל מה שקורה לאורכו. הסופרת דליה בר-אל משלבת בספרה סיטואציות רבות שאופייניות לילדים בגיל הגן ומסייעת להם  להעשיר את ארגז הכלים שלהם כשהיא מדגימה את השימוש הרבגוני בכוח הדמיון להתמודדות עמן. בר-אל נעזרת במספר יודע כל שמציג לילדים את הסיפור ופונה אליהם באופן אישי בין הסיטואציות השונות כדי להציע להם להשתמש בכוח הדמיון שלהם כמו שעושה נעמה.

הספר יכול לשמש בסיס לדיון עם הילדים על הדרך בה הם יכולים לעשות שימוש מיטבי בכוח הדמיון שלהם בסיטואציות שונות בחייהם.

לגילאי 8-3.

את הספר מלווים איוריה הצבעוניים של יולן מצגר, שעוטפים את הטקסט ומייצרים באופן בלתי אמצעי אווירה המשקפת את רגעי המציאות והדמיון המתוארים בו.

יולן מצגר עלתה לארץ מפריז, צרפת, בגיל עשרים וארבע, עם סיום לימודי האמנות. היא ציירת, מאיירת ספרי ילדים וחברה באגודת המאיירים בישראל. איירה עשרות ספרים בארץ ובחוץ לארץ (צרפת, נורבגיה).
                                                                     
דליה בר-אל, נשואה ואם ל-3, ילידת ותושבת פתח תקוה, סופרת ומשוררת שפרסמה עד היום 42 ספרים, רובם לילדים. יצירותיה נכללות באנתולוגיות ונלמדות בבתי הספר היסודיים. כתיבתה מתאפיינת ברגישות לעולמו הפנימי של הילד ולחוויותיו בבית, בחברת הילדים ובעולם המבוגרים. בספריה היא מתארת ברגישות את עולם הדמיון של הילדים ואת החוויות שלהם בחיק המשפחה, הגן, בית הספר וחברת המבוגרים. ספריה הקודמים בהוצאת "אוריון": "איך אתם מרגישים?", "גיבורים על מפלצות".

דליה בר-אל בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה ובספרות אנגלית מאוניברסיטת תל אביב ותואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בר אילן. למדה עבודה סוציאלית לתואר שני והשתלמה בתרפיה באמנות ובקורסים מקצועיים רבים נוספים. עבדה כעובדת סוציאלית במחלקה לשירותים חברתיים, ובבית חולים השרון (בעיקר במחלקת ילדים, תינוקות ויולדות), כמו כן עבדה שנים רבות באסותא כעובדת סוציאלית של הוועדה לענייני הריון, ועדת השתלות ומתן חוות דעת.

דליה בר-אל: "הייתי שמחה אם הקוראים הצעירים יראו כמה זה כיף לדמיין, שיתנסו בחוויה ויבינו שבעזרת הדמיון אפשר לעוף למקומות מופלאים ולהעשיר את החיים. הם ילמדו גם שבעזרת הדמיון אפשר להתגבר על פחדים שונים ועל בעיות. אני מקווה שהן הסיפור והן האיורים יהיו השראה להפעלת הדמיון של הקוראים, הן הצעירים והן המבוגרים".

"אני מציעה שההורה שקורא את הספר לילד ידובב אותו וישאל אותו גם על מה שהוא עצמו  מדמיין. בהתאם לכתוב בספר, ההורה יכול לעשות קישור בין חלום לדמיון ולדבר על כך שבעזרת הדמיון אפשר להתגבר על קשיים ולהתנחם. ההורה יכול להסביר שמותר גם לכעוס ולדמיין דברים רעים על מישהו שמרגיז אותנו, אבל להבין שזה רק דמיון. הדמיון עוזר לפרוק את הכעס. הדמיון הוא חבר שלנו ואנחנו יכולים לכוון אותו כרצוננו, כמובן שבהתאם להתפתחות של הילד ולשאלות שהוא שואל, ההורה יכול לספר גם על מה שהוא עצמו דמיין כשהיה ילד. ההורה הרגיש שיצליח לדובב את הילד שלו על עולם הדמיון שלו יילמד הרבה על עולמו הפנימי".


"נעמה אוהבת לדמיין" מאת דליה בר-אל. איורים: יולן מצגר. הוצאת הספרים "אוריון", 27 עמודים. מחיר לצרכן 48 ש"ח, לגילאי 8-3. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

                       






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה