יום שלישי, 28 באוגוסט 2018

רחוק אני שומע - ספר שירים


רחוק אני שומע

שירים


מאת: דני וולך

עורך: יקיר בן משה

ציור העטיפה והשערים: נופר רדא

הוצאת זמנים לשירה

******
(71 עמודים, 50 ש"ח) 

לספר מצורף דיסק ובו 12 שירים מהספר, בהלחנתו של דני וולך

הבית הנוסע
הַבַּיִת שֶׁלִּי נוֹסֵעַ.
בִּפְנִים, מִתְנַגֶּנֶת מַנְגִּינָה עַתִּיקָה.
לְפֶתַע עוֹצֵר,
דֶּלֶת נִנְעֶלֶת בְּקוֹל חֲרִיקָה.
מֵסִיר דְּלָתוֹת, חַלּוֹנוֹת,
שׁוֹקֵעַ בְּכֻרְסָה פִּרְחוֹנִית.
הַלַּיְלָה, הַבַּיִת נוֹדֵד,
וִילוֹן הַקְּטִיפָה אוֹבֵד בָּרוּחַ.

רָחוֹק, אֲנִי שׁוֹמֵעַ
קוֹלוֹת.

ספר שיריו החדש של דני וולך, 'רחוק, אני שומע', נוגע כל כולו בקצוות; אך שלא כמקובל, 'קצוות' אלו אינם בהכרח קצוות של אומץ או תעוזה, אינם בהכרח קצוות של פריצת נפש קיצונית או בדידות מרה הנוגסת פנימה את האדם – לא. שירתו של דני וולך נוגעת בקצוות של רגש עדין, שברירי וקריסטלי. כמו על קצות האצבעות מהלכת שירתו של וולך חרש ובעדינות, בחושניות שלא תאמן, תרה כל כולה אחר המרקם הדק והקסום של העולם. זו שירה ההומה חוויות עזות אך בה בעת שומרת על קו לשוני שקוף, עדין, עשיר ומתמסר. אלו תכנים המקיפים עולם מגוון אך נוגעים בו ברגישות רבה, נדירה ואוורירית. כמו "וילון קטיפה אובד ברוח", נוגעת שירתו של וולך בקצות המוזיקה, בקצות הלב, הלילה, השפה, בקצות היופי ובקצות הטבע – כל זאת במגע קליל, כביכול מרפרף, אך בה בעת נוכח ונחוש עד מאוד, כפי שמעטים מצליחים לכתוב כך בעברית.

יקיר בן-משה

דני וולך, פסנתרן, יליד ארגנטינה (1942), עלה ארצה בגיל 24 לקיבוץ מגל בו הוא מתגורר עד היום. עסק רוב שנותיו בחינוך מוסיקלי, מתוכן ניהל, כ-30 שנה, את הקונסרבטוריון למוסיקה באזור חוף הכרמל. במקביל הופיע בקונצרטים. בוגר האקדמיה למוסיקה בת"א ובעל תואר שני במוסיקולוגיה. היה חבר התזמורת הקאמרית הקיבוצית.
החל לכתוב שירה לפני כעשור. "רחוק, אני שומע" הוא ספרו השני, היוצא לאור בליווי 12 שירים בהלחנתו. קדם לו הספר "מזמין יופי" שיצא לאור בשנת 2013, בעריכת אילן שיינפלד.


השקה לספר תערך בצוותא ת"א ב-5.10.18 בשעה 11:30.
בתוכנית יבוצעו 8 שירים מהדיסק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה