יום שלישי, 31 במאי 2016

הנסיך הקטן חוזר


הנסיך הקטן חוזר


בהוצאת קונטנטו
מאת: יורם סלבסט
* * * * * *  
(176 עמודים, 69 ₪)

יש והבלתי צפוי מתרחש: הנסיך הקטן – אותו ילד פלאי ויוצא דופן, שהפתיע את הסופר אנטואן דה סנט-אכזופרי בלב מדבר סהרה בבקשה לצייר לו כבשה – חוזר מקץ שנים רבות לכדור הארץ. ולא סתם לכדור הארץ, אלא לסיפונה של ספינת דיג קטנה ורעועה בשם מרחבתן, ואל לבו וראשו של השייט שמפליג עליה כבר כמה ימים בודד בלב ים, דרור רביד.

כמעט ששים שנה חלפו מאז שפגש בו סנט אכזופרי כשנחת נחיתת אונס עם מטוסו במדבר, והנסיך התבגר אך במעט. ובמקום כבשה, ביקש שדרור יצייר לו ספינה.  זו הייתה רק תחילתה של ידידות מופלאה בת מספר ימי-ים בין הצעיר הישראלי , שמאז ומתמיד חלם לפגוש בילד זהוב השיער החד והחכם, ובין מושא חלומותיו. ידידות חובקת רעיונות, השקפות, מחשבות, אהבות, חרדות, ביקורת מושחזת, אסטרונומיה, פיזיקה, שושנים ושיט; מפגש מופלא בלב ים, שנע על הגבול הדק שבין מציאות לדמיון, ושהמבוגרים הארציים שומרי הסדר והחוק מתקשים לקבל ולהבין.

סיפור שובה לב זה מחזיר את הנסיך הקטן לתוך אקטואלית חיינו הישראלית, ומנכיח בכל מילה ומילה את רוחו הקסומה והחכמה של ספרו האלמותי של סנט אכזופרי.  הנסיך הקטן הוא כבר לא רק ספר ילדים, אמנם לילדים הספר מספק תובנות על החיים.

יורם סלבסט, זוכה פרס אקו"ם לשנת 2012, הוא מחברם של ספרי הילדים "של מי אני?", "רגע" ו"כייף לספור". כמו כן הוא כתב ספרי שירה ואת ספר הסיפורים הקצרים "סיפורי סביון". יצירותיו פורסמו במיטב כתבי העת של הספרות העברית. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה