יום שלישי, 3 בדצמבר 2019

ספר חדש: פרומות ומחוברות


ספר חדש:
פרומות ומחוברות מאת נילי פירסט צ'צ'יק



"פרומות ומחוברות" מאת נילי פירסט צ'צ'יק בהוצאת הספרים אוריון, עוסק ביחסים פרומים בין הכותבת לבין הבת שלה. בספר כותבת נילי לבתה על הילדות שלה, על הקשר עם אימה שבאופן אירוני גם הוא היה מורכב ובעייתי, על רגעים שמחים, אך גם עצובים. היא כותבת בספר על הטראומה של מחלת בנה שחלה בסרטן, ושלא איפשרה לה לתת עוד מעצמה כי היא הייתה מרוקנת ולא תמיד מצאה כוחות לעצמה וקשה היה לה גם להיות בשביל אחרים. מהמקום של ריצוי, אליו התרגלה כילדה כלפי אימה, ניסתה לרצות את בן זוגה ובתה גם בתקופות המחלה למרות הקושי, הכאב והפחדים מפני המוות.
רק כעבור שנים בהן יצאה לדרכה שלה היא יודעת שעליה לטפל בעצמה, להיות בשבילה ולהרגיש טוב עם בחירותיה. כמובן שלעיתים היא נקראת לדגל לתמיכה ולעזרה, ואז מוצאת את עצמה שם. באופן כללי הבינה כי רוצה לצחוק ולחייך ממקום של שמחה פנימית ולא ממקום של ריצוי, וכך היא נוהגת כיום.
"במפגש אינטימי-נפשי ועטוף באהבה, היא חולקת עם בתה את הסיפור הפנימי שלה וכך מתאפשר ריפוי. זו כתיבה שנולדה  מתוך הצורך לספר את הסיפור, מתוך שהרגישה שהיא חייבת לזהות את המסלול שהביא אותה אל עצמה כפי שהיא פוגשת אותה היום, ולמצוא את הדרך לחיבור בינה לבין בתה, כל אחת עם המטען שלה. כבר לא חיבור סימביוטי כמו בימי הראשית שלהן, לאחר הלידה, שאני קוראת לו 'גן העדן', אלא חיבור של אהבה ששתיים נמצאות בו, שתי בנות אנוש, אינדיבידואליות. אין לי ספק שקולה של נילי מייצג את כולנו. כתיבתה זו משרתת עבורה  ועבורנו את הריפוי ואת התיקון. כל אחת מאיתנו ופצעיה שלה. באופן מרתק ונוגע ללב, עושה נילי בעבודת יד מסובכת ורגישה תיקון לקרע שנוצר ברקמת השושלת הבין-דורית של האימהות". (מתוך "כל אם מכילה בתוכה את הבת, וכל בת מכילה בתוכה את האם", מאת נאוה תלפז, אנליטיקאית יונגיאנית)

"כעורכת הספר, אני מכירה תודה לנילי שהזמינה אותי להיות 'הדּוָּלה' שלה, לצעוד לצידה בעת שטוותה את הסיפור שלה בחוטים שיוצאים מהלב ונכנסים ללב, באומץ, בנחישות, לעיתים תוך כאב עצום, וכל הזמן בשמחה ובַחיּוּת ללא פשרות. אני בטוחה שמי שיצטרפו למסע של נילי ימצאו את עצמם לפחות באחת התחנות, וישאבו כוח מהסיפור, שמחזיק חיים שלמים של אהבה, מאבק וניצחון הרוח. ברוכות וברוכים הבאים" - שושי שמיר.

נילי פירסט צ'צ'יק, 66, גרושה+2 מרעננה, יועצת אישית זוגית וסקסולוגית אשר בעבודתה פוגשת יחידים וזוגות שמתמודדים עם חיי הזוגיות המיניים שלהם, עם הקשר עם ילדים, הורים ואחרים.

"פרומות ומחוברות" מאת נילי פירסט צ'צ'יק. הוצאת הספרים "אוריון", 165 עמודים. מחיר לצרכן 60 ש"ח, מנוקד. להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה