יום ראשון, 1 בדצמבר 2019

ספר חדש: אצבעון הקסם


ספר חדש:



בספר "אצבעון הקסם" מאת אסנת נווה בהוצאת ספרי ניב, יש חוויה כפולה: ספר ילדים קסום ומסתורי שמספר את סיפור אותיות האלף-בית, וספר מתנה נפלא אשר מאפשר הצצה לסיפור הבריאה בדרך של חוויה שמציגה את חלקן של האותיות העבריות בסיפור הבריאה והופכת אותו לסיפור מסקרן וייחודי.

כטבעם של סיפורי ילדים "אצבעון הקסם" עוסק בעולמן של האותיות שמואנשות ומתנהגות כבני אדם. הן נבדלות האחת מהשנייה ובבואן בפני יוצרן הן מבליטות בפניו את ייחודן כל אחת בדרכה. הספר פותח בתיאור הזמן שבו רצה האל לברוא את העולם וחיפש "אצבעון" שיוביל את קסם הבריאה. כל אחת מאותיות האלף-בית רצתה להיות "אצבעון הקסם" שיוביל את הבריאה וכולן אחת אחת התייצבו בפני האל והציגו את עצמן כדי שיבחר בהן. כטבעם של סיפורים כאלה כל אות הציגה את עצמה בפני האל באופן המשבח את מעלותיה ובאמונה שהיא זאת שיכולה להוביל ולעמוד בראש. כולנו יודעים כיצד הסתיים הסיפור - הוא מסתיים בסדר המוכר והידוע לנו של אותיות האלף-בית כפי שהוא כיום. הסיפור המעניין הוא התהליך או הדרך שעברו האותיות כדי להסתדר כך.

הספר אינו רק סיפור ילדים. הוא מבוסס על "מאמר האותיות" שמופיע בהקדמה לספר בראשית בספר הזוהר - הספר המרכזי של תורת הקבלה היהודית. הוא מנגיש לילדים צעירים ולמבוגרים כאחד את בסיס הבריאה על פי היהדות, משריש מושגים בסיסיים מוכרים ודן במשמעותן של אותיות האלף-בית העברי.

את הטקסט שיצרה אסנת מעטרים איוריו של אייל לוי בגווני שחור, לבן, זהב וכסף שנותנים לספר מראה ייחודי ומעורר מחשבה לצעירים ומבוגרים כאחד ומעניק לכל גיל חוויה ייחודית.

"אצבעון הקסם" הוא ספר מתנה ייחודי ונפלא שמתאים במיוחד לעת הזאת בשנה העברית ופונה לכל מי שסיפור הבריאה מדבר אליו. הספר המנוקד מתאים גם לילדי הכיתות הנמוכות בבית הספר היסודי כשהדגש על סדר אותיות האלף בית נותנת חוויה שיכולה להיות מענגת ומשעשעת לילדים הצעירים.  מעבר לכך, הספר יכול להיות בסיס לדיון עמם על כוחן של מילים והאותיות בכלל ועל התכונות החשובות של בני האדם בפרט.

אסנת נווה אינה מגיעה מהתחום הרוחני, אלא מתחום מדויק וידוע, דבר שמגביר את סקרנותה לתחום הלא נודע. היא מאמינה שהחיפוש אחר משמעות מוביל אותנו תמיד לתגליות. אסנת נווה (50) עוסקת בתחום ההנדסה ומנהלת משרד משלה לניהול פרויקטים בתחום הבינוי.

מתוך גב הספר:
...בָּאוּ אֵלָיו כָּל הַקַּיָּמִים, עָמְדוּ בְּשׁוּרָה וְהָיוּ מוּכָנִים. רִאשׁוֹנָה נִכְנְסָה ת הַגְּבֶרֶת...

ציטוט: "שריאת את ת למיעל ברישא, אמרה, רבון עלמין: ניחא קמך למברי בי עלמא, דאנא חותמא דגושפנקא דילך, אמת, ואת אתקריאת אמת, יאות למלכא למשרי באות אמת, ולמברי בי עלמא. אמר לה קב”ה יאות את וזכאה אנת, אלא לית אנת כדאי למברי בך עלמא..."

פֵּרוּשׁ: כג) כד בעא למברי וכו': כְּשֶׁרָצָה לִבְרֹא אֶת הָעוֹלָם, בָּאוּ כָּל הָאוֹתִיּוֹת לְפָנָיו מִסּוֹפָן לְרֹאשָׁן, וְהִתְחִילָה אוֹת ת' לְהִכָּנֵס בַּתְּחִלָּה. אָמְרָה רִבּוֹן הָעוֹלָמִים: טוֹב לְפָנֶיךָ, לִבְראֹ בִּי אֶת הָעוֹלָם, כִּי אֲנִי חוֹתֶמֶת הַטַּבַּעַת שֶׁלְּךָ שֶׁהִיא אֱמֶת, כְּלוֹמַר, אוֹת אַחֲרוֹנָה שֶׁבַּמִּלָּה אֱמֶת. וְאַתָּה נִקְרָא בְּשֵׁם אֱמֶת. יָפֶה לַמֶּלֶךְ לְהַתְחִיל בְּאוֹת אֱמֶת, וְלִבְרֹא בִּי אֶת הָעוֹלָם. אָמַר לָהּ הַקָבָּּ”ה: יָפָה אַתְּ, וִישָׁרָה אַתְּ, אֲבָל אֵין אַתְּ רְאוּיָה לִבְראֹ בָּךְ אֶת הָעוֹלָם...". (מתוך ספר הזוהר, פירוש הסולם, הקדמה לספר בראשית, מאמר האותיות)


                                    
"אצבעון הקסם" מאת אוסנת נווה. איורים: אייל לוי. הוצאת ספרי ניב, עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 65 ש"ח, מנוקד. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ או באתרי הספרים המקוונים ברשת.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה