יום שלישי, 15 באוקטובר 2019

רוזה אדומה: ביוגרפיה גרפית של רוזה לוקסמבורג



הוצאת פרדס שמחה לבשר על צאתו לאור של רומן גרפי חדש



רוזה אדומה: ביוגרפיה גרפית של רוזה לוקסמבורג


מאת: קייט אוונס

213  עמודים, 96 ₪


רוזה לוקסמבורג, דמות מפתח של השמאל הפוליטי, נמנית עם ההוגים הבולטים ביותר בקנון של המחשבה הסוציאליסטית המהפכנית. כיהודייה פולנייה בעידן של גזענות, שוביניזם גברי ומיליטריזם בוטים, התעקשה והצליחה לוקסמבורג להשמיע את קולה, להתגבר על דעות קדומות ולהיאבק על השקפותיה המהפכניות. אולם היא לא הייתה רק פעילה פוליטית, אלא גם אינטלקטואלית מזהירה חדורת תשוקה למדעים, לטבע ולאמנות, וכן אישה פרטית, שמחה ואוהבת חיים, שאופן התנהלותה בעולם וקשרי הידידות שרקמה מעוררי השראה.
בשנת 1919, לאחר שנים של מאסרים חוזרים ונשנים בשל פעילותה הפוליטית, נרצחה רוזה לוקסמבורג. שלא כרבים אחרים בשמאל הגרמני, שנסחפו בגל הלאומנות ששטף את אירופה בתחילת המאה ה-20, היא סירבה לתמוך במלחמה ביודעה שהיא משרתת בעיקר אינטרסים של בעלי הכוח וההון. על כך נענשה לבסוף.
בביוגרפיה הגרפית "רוזה האדומה", המבוססת על כתביה ומכתביה הרבים של לוקסמבורג, וכן על תעודות היסטוריות מן התקופה, פותחת האמנית קייט אוונס צוהר חדש, עכשווי, לעולמה ולרעיונותיה המהפכניים – בשפה נגישה ועם איורים מלאי הומור, המפגישים את הקוראים עם רוזה כמו הייתה בת זמננו.

קייט אוונס היא מאיירת, אמנית ופעילה חברתית. בין ספריה: Funny Weather: Everything You Didn't Want to Know About Climate Change but  Probably Should Find Out (Myriad Threads from the Refugee Crisis - 2006) (Verso, 2017)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה